Jumo 004B
Jumo 004B - Představitel první generace sériově vyráběných proudových motorů. Vyvinut v letech 1938-1944 u firmy Junkers Flugzeuge und Motorenwerke pod vedením ing. Franze. Jumo 004B měl osmistupňový axiální kompresor, šest válcových spalovacích komor, jednostupňovou turbínu na společné hřídeli s kompresorem a jako zvláštnost regulovatelný průřez výstupní trysky. Jeho tah se pohyboval okolo 900kg na úrovni moře při 8700 ot/min a spotřeba paliva typu J2 nebo K1 byla okolo 1,43 kg/kgh tahu. Motor se spouštěl vysokootáčkovým benzínovým motorem Riedel, při rozběhu se spaloval běžný benzín B5 z interní nádrže motoru. V provozu u řadových jednotek motor trpěl velmi krátkou životností 20-25 provozních hodin (veškerý běh, tj. včetně zkoušek, seřizování, volnoběhu na zemi atd…), problematické byly zejména jeho horké části a ložiska, měl nízký kroutící moment na hřídeli turbíny a tudíž pomalu reagoval na přidání plynu, rovněž velmi ochotně při manipulaci s plynovou pákou zhasínal plamen v komorách. Motor měl poměrně progresivní uspořádání, znehodnocené ovšem tragickým stavem německé metalurgie, uspěchaným vývojem, který neodstranil dětské nemoci a trpěl rovněž kolísavou úrovní sériové výroby. Celkem výroba do dubna 1945 dala na 14 000 kusů. Po válce bylo v ČSR u firmy Walter smontováno několik kusů těchto motorů pod označením M-04.
-
Tomáš Adam -
- AŠ-82FN
- B-534
- B-534
- B-534
- BMW-801
- Aero C-104S
- DH-82A Tiger Moth
- Hercules
- Il-2m3
- Jumo 004B
- La-7
- La-7
- Merlin 66
- Gloster Meteor F. Mk.8
- Gloster Meteor F. Mk.8
- Gloster Meteor F. Mk.8
- Gloster Meteor F. Mk.8
- R-2800
- R-2800
- S-199
- S-199
- Spitfire L.F.Mk.IXE
- ŠVAK
- Douglas DC-3
- Jeep Willys
- Home
- > Fotogalerie
- > Kbely 1993
- > Jumo 004B
Komentáře
- zivotnost [27. 6. 2008 therion]
- Re: zivotnost [30. 6. 2008 Algernon]
- jumo na vlastní oči [19. 1. 2005 Petr]
- Re: jumo na vlastní oči [1. 1. 2011 Lišák]
Přebírání a další publikace materiálů z webu Fronta.cz - druhá světová válka je bez předchozího písemného souhlasu autorů zakázáno.