Československé četnictvo, policie a finanční stráž
|
|
---|---|
čet.Hrad napsal v č. 36: Zde je hodnostní označení četnictva 1930-1937 a 1937-1939 "Speychal, Robert a kol.: Stráž obrany státu, váz., 64 str., 215 x 304 mm, vydalo nakladatelství MV&H, 2002" Zde máš protektorátní hodnostní označení ( uniforminsignia.net/index.php?p=state&id=93 ). Nejsem nějaký odborník na protektorát a policii, ale nezdá se mi, aby policie a četnictvo mělo stejný nárameníky a dokonce v barvě četnictva ! Pokud chceš vidět srovnávací tabulku všech hoédností tak se mrkni do knihy Dějiny četnictva a policie II. (ČSR 1918-1939) a III.díl(1939-1945,Protektorát,Slovenský Štát,Německá policie) od autorů Pavel Macek a Lubomír Uhlíř. |
|
|
|
všechny možné hodnostní označení bývalé republiky máš třeba tady: www.uniforminsignia.net/index.php?p=state&am... nedíval jsme se na vše, ale u FS jsou třeba chyby |
|
|
|
fusilier napsal v č. 35: Speychal, Robert a kol.: Stráž obrany státu, váz., 64 str., 215 x 304 mm, vydalo nakladatelství MV&H, 2002"Nevíte kde by se dalo sehnat hodnostní označení četnictva?" specializuje se na stejnokroje, výzbroj a výstroj z období 1938 - 1939 (četnictvo, státní policie, finanční stráž, Československá armáda) |
|
|
|
Nevíte kde by se dalo sehnat hodnostní označení četnictva? | |
|
|
mbbb napsal v č. 8: Také jsem si říkal "tady je právě třeba chyba na stejnokrojích, co mají na sobě četníci v humoreskách. Tato límcová čísla byla zavedená v r. 1930, do té doby nosili četníci rukávový štítek s číslem. V tom seriálu mají obojí, což je špatně." Dokonce v serálu Zdivočelá země je četník se 4 peckami na nárameníku (tj.závodčí), ale představuje se jako Nadstrážmistr. Přitom strážmistr je o šarži více jak závodčí Nebo ve filmu Uloupená hranice má vrchní strážmistr Prýmek legionářské prýmky na levém nadloktí místo napravém.... |
|
|
|