Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938
Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938- Home
- > Situace letectva ČSR na podzim 1938
- > Komentáře
Přebírání a další publikace materiálů z webu Fronta.cz - druhá světová válka je bez předchozího písemného souhlasu autorů zakázáno.
B 534
Jirka H 8. 7. 2004 15:36Re: B 534
Frank 20. 7. 2004 19:44Re: B 534
Frank - dodatek 20. 7. 2004 21:32Pilotní synchronizovaný kulomet vz. 30 (existoval ještě pozorovatelský) vážil pouze 10,4 kg, náboj pro něj pouhých 10 až 12,8 gramů. Absence výzbroje se tedy projevila úbytkem 41,6 kg (4 kulomety vz. 30) plus maximálně 15,360 kg ( až 1200 nábojů při pečlivém uložení po 12,8g), celkem se tedy jednalo necelých 57 kg !!! Neznám přesnou hmotnost radiostanice, ale těžko přesahovala 43 kg. Proto si troufám tvrdit, že B 534 mohla být lehčí maximálně o 100 kg. Co se týče množství paliva. Asi si lze ztěží představit, že by např. údaje o max. stoupavosti P 51 D či jiných slavných stíhaček byly dosaženy při plných nádržích. Prakticky veškeré udávané výkony letadel byly vždy dosahovány za maximálně příznivých podmínek,tedy i s minimem paliva. Výrobci se vždy snažili aby v zájmu prezentace výrobku byly tyto údaje co možná nejlepší, proč by tedy udávali stoupavost s maximální zátěží, když konkurence činila pravý opak. Názorným příkladem je pak aféra kolem výkonů P 39C, když seriové stroje neprosto neodpovídaly svými výkony za původními sliby rozsáhlé reklamní kampaně. Následné vyšetřování přineslo zajímavé zjištění. Původní reklamou slibované výkony byly naměřeny pouze na prototypu XP 39, který byl však o více jak 900 kg lehčí s dokonalou povrchovou úpravou.
Re: B 534
Ivo 24. 11. 2013 10:53Je pravda že porovnávat výkony např. závodních a seriových vozů dnes nikoho nenapadne. ale v Zurychu se porovnávaly výkony závodního speciálu z Německa a sériových strojů zbytku světa. Pro Němce ty výsledky, navzdory medailím, musely být zklamáním,
Re: B 534
Honza 17. 7. 2004 19:43Ale vážně, s tímto údajem jsem se několikrát setkal, považuji jej proto za věrohodný.
Popisuješ závody v Curychu, pokud vím, závod ve stoupavosti Avie totálně projely kvůli špatnému výpočtu množství paliva.
Re: B 534
Frank: Curych 1937 19. 7. 2004 19:34Kniha dále neuvádí jakým způsobem se podařilo tento čas zkrátit na výsledné 2 minuty 32,8 sekundy. Nic méně jak Peřina tak celé čs. družstvo považovalo tento výsledek za ohromný úspěch. Jinak se mi velmi líbí pánové jak jak rozebíráte možnosti čs. a polského letectva. Kdy hodnotíte skutečné maximální a v praxi dosažitelné rychlosti B 534 a PZL P11. Nějak však při tom zapomínáte na seriové Bf 109 z roku 1937 a 1938. Jen pro zajímavost ,která prokazuje jejich " famozní výkony" uvádím výsledek z další soutěže, která probíhala v Curychu.
Tou soutěží byl vyloženě rychlostní závod na 4x50 km. V závodě zvítězil Carl Francke na Bf 109 V?( pravděpodobě V 7), a to po té, co trať o délce 200 km prolétl v čase 29 minut a nějaké drobné ( musel bych se podívat). Výsledná průměrná rychlost tak nepřesahovala 410 km/hod. Kde jsou tedy ty famózní výkony Bf 109 ? Nejlepší čas Bf 109 na alpském trojúhelníkovém letu o délce 367 km odpovídal průměrné rychlosti 387 Km/hod. Uvážím-li ,že na trati o délce 367 km při navigačním letu dosáhl Bf 109 průměrné rychlosti 387 km a ve vyloženě rychlostním závodu na střední trati pouze průměrnou rychlost 410 km/hod. Pak to byly velmi slabé výkony. Uvážime-li, že B 534 běžně dosahovaly 380 až 388km/hod.
Jinak by rád dopoučil tomu kdo na těchto stránkách citoval p. Johna aby jeho knihu raději spláchl do záchoda. Tato kniha přímo přetéká nehoráznostmi.Viz str.174 : Varianta Bf 109 D-1 dosahovala u země rychlosti 480 km/hod a ve výši 3500 m krátkodobě 574 km/hod, počáteční stoupavost 16,4m/s,
Tomu osobně říkám "GOL".
Za tyto hodnoty by se nemusel stydět ani Bf 109 E s motorem DB 600 o výkonu 1100 koní.
Pokud pan John posuzoval možnosti boje B 534 proti takto nadupaným Bf 109 pak se nedivím jeho závěrům.
Re: B 534
Petr Rozsíval 15. 4. 2007 10:50Re: B 534
Glynwed 20. 7. 2004 08:35www.adlertag.de/specials/flugmeeti...
Re: B 534
Frank 22. 7. 2004 00:34