Ještě jednou se vracím k problému stoupavosti B 534, konkrétně na curyšském mítinku. Pánové, kteří argumentují demontáží zbraní, radiostanice,absencí munice a paliva by měli znát hmotnost uvedené výbavy.
Pilotní synchronizovaný kulomet vz. 30 (existoval ještě pozorovatelský) vážil pouze 10,4 kg, náboj pro něj pouhých 10 až 12,8 gramů. Absence výzbroje se tedy projevila úbytkem 41,6 kg (4 kulomety vz. 30) plus maximálně 15,360 kg ( až 1200 nábojů při pečlivém uložení po 12,8g), celkem se tedy jednalo necelých 57 kg !!! Neznám přesnou hmotnost radiostanice, ale těžko přesahovala 43 kg. Proto si troufám tvrdit, že B 534 mohla být lehčí maximálně o 100 kg. Co se týče množství paliva. Asi si lze ztěží představit, že by např. údaje o max. stoupavosti P 51 D či jiných slavných stíhaček byly dosaženy při plných nádržích. Prakticky veškeré udávané výkony letadel byly vždy dosahovány za maximálně příznivých podmínek,tedy i s minimem paliva. Výrobci se vždy snažili aby v zájmu prezentace výrobku byly tyto údaje co možná nejlepší, proč by tedy udávali stoupavost s maximální zátěží, když konkurence činila pravý opak. Názorným příkladem je pak aféra kolem výkonů P 39C, když seriové stroje neprosto neodpovídaly svými výkony za původními sliby rozsáhlé reklamní kampaně. Následné vyšetřování přineslo zajímavé zjištění. Původní reklamou slibované výkony byly naměřeny pouze na prototypu XP 39, který byl však o více jak 900 kg lehčí s dokonalou povrchovou úpravou.
Re: B 534
Frank - dodatek 20. 7. 2004 21:32Pilotní synchronizovaný kulomet vz. 30 (existoval ještě pozorovatelský) vážil pouze 10,4 kg, náboj pro něj pouhých 10 až 12,8 gramů. Absence výzbroje se tedy projevila úbytkem 41,6 kg (4 kulomety vz. 30) plus maximálně 15,360 kg ( až 1200 nábojů při pečlivém uložení po 12,8g), celkem se tedy jednalo necelých 57 kg !!! Neznám přesnou hmotnost radiostanice, ale těžko přesahovala 43 kg. Proto si troufám tvrdit, že B 534 mohla být lehčí maximálně o 100 kg. Co se týče množství paliva. Asi si lze ztěží představit, že by např. údaje o max. stoupavosti P 51 D či jiných slavných stíhaček byly dosaženy při plných nádržích. Prakticky veškeré udávané výkony letadel byly vždy dosahovány za maximálně příznivých podmínek,tedy i s minimem paliva. Výrobci se vždy snažili aby v zájmu prezentace výrobku byly tyto údaje co možná nejlepší, proč by tedy udávali stoupavost s maximální zátěží, když konkurence činila pravý opak. Názorným příkladem je pak aféra kolem výkonů P 39C, když seriové stroje neprosto neodpovídaly svými výkony za původními sliby rozsáhlé reklamní kampaně. Následné vyšetřování přineslo zajímavé zjištění. Původní reklamou slibované výkony byly naměřeny pouze na prototypu XP 39, který byl však o více jak 900 kg lehčí s dokonalou povrchovou úpravou.
Vaše odpověď: