Není pravda, že chebský viadukt: "Byl postaven roku 1898 v rámci výstavby tzv. Buštěhradské dráhy (most je dnes na trati číslo 148)."
Protože:
1) Stavba viaduktu totiž probíhala od 08.1863 do 04.10.1865. Pravidelný provoz přes viadukt byl zahájen 1.11.1865 otevřením trati z Eger, přes Asch, do bavorského Selb, Rehau, Oberkotzau a Hof, jakož i trati z Eger, přes Voitersteuth, Schönberg do saského Brambach.
2) Viadukt neměl s výstavbou tzv. Buštěhradské dráhy vůbec nic společného, nesouvisel s ní ani se jí nijak netýkal.
Prameny: Říšský zákoník (RGBl 71/1863, 17.Jun.1863) a (RGBl 2/1865, 30.Nov.1864). Mezistátní dohody mezi Saskem, Bavorskem a Rakouskem o zřízení dotyčného železničního spojení.
Ulbricht, Johann Ferdinand: Geschichte der Königlich-Sächsischen Staatseisenbahnen. Denkschrift zur Feier der achthundertjährigen Herrschaft des Hauses Wettin in den sächsischen Landen. Hrsg. von der Generaldirection der Staatseisenbahnen. (Bearb. von Rechnungsrath Ulbricht ...) Dresden: Heinrich 1889, 147, IV S.
V této části popisu jsem vycházel z oné zmíněné Encyklopedie mostů - text je přístupný nově i on-line na adrese: www.libri.cz/databaze/mosty/heslo....
Navíc v knize "Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, II.díl" (Libri 2002, ISBN 80-7277-044-6) na s. 103 se k tomuto mostu (alespoň jsem přesvědčen, že jde o tento most) uvádí:
"Kamenný mnohaobloukový viadukt byl postaven v roce 1898 na spojce větví Buštěhradské dráhy pro přímé spojení Cheb-Františkovy Lázně, aby trať překonala údolí řeky Ohře."
Pokusím se kontaktovat někoho ze Správy dopravní cesty - tedy organizace, která by tento most měla mít ve své správě.
Pokud máte zájem, kontaktujte mne na [email protected] Rád bych toto vyjasnil a popisy uvedl na pravou míru. Děkuji. T.A.
Chebský viadukt, obr. 5-9
G. Höhn 27. 11. 2007 05:54Protože:
1) Stavba viaduktu totiž probíhala od 08.1863 do 04.10.1865. Pravidelný provoz přes viadukt byl zahájen 1.11.1865 otevřením trati z Eger, přes Asch, do bavorského Selb, Rehau, Oberkotzau a Hof, jakož i trati z Eger, přes Voitersteuth, Schönberg do saského Brambach.
2) Viadukt neměl s výstavbou tzv. Buštěhradské dráhy vůbec nic společného, nesouvisel s ní ani se jí nijak netýkal.
Prameny: Říšský zákoník (RGBl 71/1863, 17.Jun.1863) a (RGBl 2/1865, 30.Nov.1864). Mezistátní dohody mezi Saskem, Bavorskem a Rakouskem o zřízení dotyčného železničního spojení.
Ulbricht, Johann Ferdinand: Geschichte der Königlich-Sächsischen Staatseisenbahnen. Denkschrift zur Feier der achthundertjährigen Herrschaft des Hauses Wettin in den sächsischen Landen. Hrsg. von der Generaldirection der Staatseisenbahnen. (Bearb. von Rechnungsrath Ulbricht ...) Dresden: Heinrich 1889, 147, IV S.
Re: Chebský viadukt, obr. 5-9
Tomáš Adam 27. 11. 2007 17:01Navíc v knize "Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, II.díl" (Libri 2002, ISBN 80-7277-044-6) na s. 103 se k tomuto mostu (alespoň jsem přesvědčen, že jde o tento most) uvádí:
"Kamenný mnohaobloukový viadukt byl postaven v roce 1898 na spojce větví Buštěhradské dráhy pro přímé spojení Cheb-Františkovy Lázně, aby trať překonala údolí řeky Ohře."
Pokusím se kontaktovat někoho ze Správy dopravní cesty - tedy organizace, která by tento most měla mít ve své správě.
Pokud máte zájem, kontaktujte mne na [email protected] Rád bych toto vyjasnil a popisy uvedl na pravou míru. Děkuji. T.A.