Není pravda, že chebský viadukt: "Byl postaven roku 1898 v rámci výstavby tzv. Buštěhradské dráhy (most je dnes na trati číslo 148)."
Protože:
1) Stavba viaduktu totiž probíhala od 08.1863 do 04.10.1865. Pravidelný provoz přes viadukt byl zahájen 1.11.1865 otevřením trati z Eger, přes Asch, do bavorského Selb, Rehau, Oberkotzau a Hof, jakož i trati z Eger, přes Voitersteuth, Schönberg do saského Brambach.
2) Viadukt neměl s výstavbou tzv. Buštěhradské dráhy vůbec nic společného, nesouvisel s ní ani se jí nijak netýkal.
Prameny: Říšský zákoník (RGBl 71/1863, 17.Jun.1863) a (RGBl 2/1865, 30.Nov.1864). Mezistátní dohody mezi Saskem, Bavorskem a Rakouskem o zřízení dotyčného železničního spojení.
Ulbricht, Johann Ferdinand: Geschichte der Königlich-Sächsischen Staatseisenbahnen. Denkschrift zur Feier der achthundertjährigen Herrschaft des Hauses Wettin in den sächsischen Landen. Hrsg. von der Generaldirection der Staatseisenbahnen. (Bearb. von Rechnungsrath Ulbricht ...) Dresden: Heinrich 1889, 147, IV S.
Chebský viadukt, obr. 5-9
G. Höhn 27. 11. 2007 05:54Protože:
1) Stavba viaduktu totiž probíhala od 08.1863 do 04.10.1865. Pravidelný provoz přes viadukt byl zahájen 1.11.1865 otevřením trati z Eger, přes Asch, do bavorského Selb, Rehau, Oberkotzau a Hof, jakož i trati z Eger, přes Voitersteuth, Schönberg do saského Brambach.
2) Viadukt neměl s výstavbou tzv. Buštěhradské dráhy vůbec nic společného, nesouvisel s ní ani se jí nijak netýkal.
Prameny: Říšský zákoník (RGBl 71/1863, 17.Jun.1863) a (RGBl 2/1865, 30.Nov.1864). Mezistátní dohody mezi Saskem, Bavorskem a Rakouskem o zřízení dotyčného železničního spojení.
Ulbricht, Johann Ferdinand: Geschichte der Königlich-Sächsischen Staatseisenbahnen. Denkschrift zur Feier der achthundertjährigen Herrschaft des Hauses Wettin in den sächsischen Landen. Hrsg. von der Generaldirection der Staatseisenbahnen. (Bearb. von Rechnungsrath Ulbricht ...) Dresden: Heinrich 1889, 147, IV S.
Vaše odpověď: