Námořní bitvy
|
|
---|---|
Rádo se stalo, vašnosti, služebníček uctivej, račte nás znovu navštívit | |
|
|
Prohlížím se zkonspektovaného Morrisona a ten uvádí, že
...Task Force 58 byl tedy podle hlášení v 1542 z ENTERPRISE vzdálen od Ozawy 280 mil dále na východ a adm. Mitscher byl postaven před volbu, že se zbaví velké části letadel i s piloty, když útok nařídí. Přesto informoval v 1553 adm. Spruance, že vyšle své piloty za Japonci bez dalších ohledů na možné ztráty při návratu. Následoval rozkaz ke startu, který byl proveden po obratu o 180° na vítr. Start byl ukončen v 1637 a útočný svaz tvořilo celkem 216 letadel. Při startu byly dva letouny poškozeny a proto manipulace s nimi zpozdila start z BELLEAU WOOD. Zúčastnili se: 77 střemhlavých bombardérů vyzbrojených pumami, 54 letadel vyzbrojených torpédy a 85 stíhaček...První vlna nalezla Japonce v 1840 mířící kurzem na severozápad. Bylo to šest torpédoborců plujících ve dvou kolonách po boku kýlové formace šesti cisternových lodí; následně po šesti minutách piloti spatřili 3 skupiny velkých lodí mířící stejným kurzem a rychlostí 24 - 25 uzlů ve vzdálenosti 30 - 38 mil na západ a severozápad od první skupiny...
Spruance po válce řekl Morrisonovi, že by se ve stejném případě jako byl střet s Ozawou choval daleko agresivněji
Tolik zase Van Der Vaat ve Válce v Pacifiku. |
|
|
|
M. Cannon uvádí ve své knize Leyte - Return to the Philippines, že, volně přeloženo,
"Japončíky jsme našli až nazítří - t.j. 20. června - po 1600 a bylo to asi 700 mil západně od Saipanu. To znamenalo, že naše letadla musí zdolat vzdálenost jen o něco málo menší než 300 mil, což bylo na samé hranici jejich doletu. Klidně mohlo dojít i k tomu, že jim na zpáteční cestě dojde palivo a ke svým letadlovým lodím se nebudou moci vrátit. Mitscher ale usoudil, a štáb jeho uskupení ho v tomto úsudku podpořil, že to je unikátní příležitost zničit Japončíkům nejcennější plavidla za nepříliš velkou cenu a bez většího odporu nepřítele...První letky se nad Japonci objevily v 1840 už v pološeru..."
Napsal to člověk, který u toho byl.Pokud ti jde o jiný střet, tedy nálet na jiné lodě než letadlové, tak řekni, já se to pokusím dohledat v tom, co mám. |
|
|
|
Možná jsou obě vzdálenosti správné, ale každá v jiný čas | |
|
|
Když už jsme u Ballarda, on navštívil Bismarck, že? Zjistil při něm něco jiného než Cameron (přiznám se, že o jeho cestě moc nevím, mám ho fixovaného toliko k Titaniku) resp. zjistil Cameron něco jiného (víc) než Ballard? | |
|
|
Algernon napsal v č. 300: Kdo si počká, ten se dočká. Co takhle se zaměřit na něco věcnějšího, co by bylo trošku k věci, než hrabat, co jsem zatím nedodal? A opakuji, dodám to. "Čekám, stále čekám, herr Jaroslaw.Kratena…" |
|
|
|
pokud vím, horní pancéřová paluba se netáhne pod nástavbami po celém povrchu paluby. Nebo ano? | |
|
|
Dzin napsala v č. 296: No mal by si si toto tvrdenie poopraviť Dzine... "Co se týká palub, hlavní paluba má tloušťku 80 mm a tím to hasne. Potom jště 60 mm horní paluba, ale ta se netáhne po celé palubě." |
|
|
|
Co se týká palub, hlavní paluba má tloušťku 80 mm a tím to hasne. Potom jště 60 mm horní paluba, ale ta se netáhne po celé palubě. | |
|
|
Teď u sebe žádné, až v průběhu týdne. | |
|
|
Přitom budou stále tvrdit, že probití bočního pancíře prostě nepřicházelo v příapdě Bismarcka v úvahu. Obvykle to házejí na Wotanův pancíř a 60 ku 100, což víme že je nesmysl. Stejně tak je mi záhadou, kde se vzalo tvrzení, že jeho protitorpédová obšívka odolávala torpédům ráže 533 mm, protože co si tak z hlavy vybavuji, nebyla nic moc extra. | |
|
|
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 274: Never say never . Hlavně ta poslední věta, no to tedy...Stačí se podívat do TTD bitevní lodě třídy NELSON, kolik že to pancíře probije protipancéřová střela z kanónu 406 mm L/45 o hmotnosti cca 900 kg a na jakou vzdálenost. Na případnou námitku ohledně úhlu dopadu střely dodávám, že to nevylučuje průraz už na velkou vzdálenost. "na čáře ponoru byla 20cm silná ocelová paluba,kryjící strojovny a skladiště střeliva.Tato dotčena nikdy nebyla a tudíž se nelze divit,že stále ještě dle Vás Bismarck plul.Tuto palubu bylo možno poškodit pouze leteckou pumou" |
|
|
|
Tom napsal v č. 288: A ještě lze dodat, že Ludovic Kennedy uvádí, že "námořník Werner Lust nemohl v levé strojovně nálože odpálit, protože podlaha byla zatopená vodou z ventilačních šachet". "Konkrétně šlo o to, že snad byla explozí zničena nějaká potrubí ve strojovně." |
|
|
|
Jestli se dobře pamatuju, tak nám tu "kdosi" vykládal, jak to se zatopením bylo. Konkrétně šlo o to, že snad byla explozí zničena nějaká potrubí ve strojovně. Eohadovali jsme se, kolik vody takovou rourou může protéct | |
|
|
Algernon napsal v č. 285: To dáva logiku, samozrejme, že ak sa mi do lode dostane 2000 ton vody, snažím sa to vyrovnať. O tejto bitke toho veľa neviem, takže nedochádzam k žiadnym konkrétnym záverom. Napísal som len to, čo som sa dočítal. "Což ovšem, v tomto prvním případě (tj. po střetnutí v Dánské úžině, kdy „inkasoval“ ze strany P-of-W), bylo z (min. z většiny) vyrovnáno zatopením jiných, „protilehlých“, částí — neb s původním náklonem na příď a na bok se jeden ze šroubů ocitl nad hladinou." |
|
|
|
To k tomu Bismarcku - s informáciou, že Bismarck potopili sami Nemci, prišiel na prelome rokov 2002/2003 New York Times, opierajúci sa o tvrdenia niektorých námorných expertov (napr. Alfred McLaren), ktorí vrak skúmali práve v tom období. Zaujímavé ale je, že o odpálení náloží v kotolniach Bismarcka a následnom otvorení ventilov na dne lode sa hovorí už v knihe Veľké bitky druhej svetovej vojny od Johna MacDonalda, ktorá vyšla v prvom vydaní už v r. 1986.
Algernon napsal v č. 282: Čo sa tohto týka, mohlo to byť spôsobené tým, že Bismarck bol trikrát zasiahnutý pri strete s Hoodom, a do prerazených palivových nádrží na prove lode preniklo 2000 ton morskej vody. "Navíc je podivné (nebyl-li Bismarck poškozen pod čarou ponoru), proč měl náklon… " |
|
|
|
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 265:
"Navíc nejvyšší důstojník,který potopení přežil,3.dělostřelecký důstojník von Muhllenheim-Rechberg popsal,že když se britské torpédoborce přiblížili a vypouštěly svá torpéda,cítil jak ho nadzvedly vlny nad proplouvajícími torpédy a když očekával podvodní výbuchy na Bismarcku,nezaznamenal žádný."
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 269: Hlavně, že von Müllenheim-Rechberg by si za té situace údajně přesně všimnul, že k žádným podvodním výbuchům nedošlo.
"Já bych jen rád viděl někoho,kdo rozezná ze vzdálenosti 3-4 km,v krupobití granátů ráží od 150mm,přes 203mm,356mm až 406mm,že právě vybuchlo torpédo,to musí být odborník,navíc i torpédoborce pálily svými děly,prostě šrumec a ke všemu Bismarck stále ještě plul cca rychlostí mezi 4-7 uzly.Fakt MACHR." Mimochodem, už jsi se někdy doslechl o psaní mezer mezi větami a za interpunkčními znaménky všeobecně? |
|
|
|
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 268: Ano, ale loď pokud vím, neleží úplně dnem vzhůru, tedy nebylo možné prozkoumat celou podponorovou část vzhledem k jejímu zaboření ve dně. Tedy ani nemůže být jisté, že díra nikde není. "Pro úplnost jen dodám,že podponor i dno lodi bylo absolutně netknuté,bez děr,rozumíš mi???" |
|
|
|
Noční boj: Hlášení adm. Luetjense: 2105 - Zásah leteckým torpédem ... 2115 - Loď nadále není ovladatelná...Zásah torpédem do zádi...2239 - Pálím na torpédoborec plnou salvou...0108 - Pálím na torpédoborec plnou salvou na 4 km. Hlášení adm. Viana admirálu Toveyovi: 0111 - Maori dvě torpéda na B - 6000 yardů - pozorován jeden zásah. 0112 Cossack tři torpéda na B - 4500 yardů - pozorován jeden zásah. 0116 - Sikh čtyři torpéda na B - 6 700 yardů - pozorován jeden zásah. 0533 Maori dvě torpéda na B - 7000 yardů - bez zásahu. ...Veškerá děla (Britů i Němců) přestala pálit mezi 1004 - 1006. Čas útoku 1020 - Dorsetshire dvě torpéda na B - 3 500 yardů -pozorován jeden zásah. 1024 - Dorsetshire jedno torpédo na B - 2 500 yardů - pozorován zásah. ...Hlášení Dorsetshire 1046 - The Bismarck has been sunk in position 48 09 N 16 07 W.Jak se to slučuje s představou o nepoškození podvodní části trupu Bismarcka? Zpomalení způsobily zničené hlavní i záložní parovody a poškozené kotle téměř bez dodávky paliva - říkali Němci(pod pancéřovou palubou ve středu a podél obou boků). Že by nějaké letecké pumy nejtěžší ráže jako u Tirpitze? |
|
|
|
Algernon napsal v č. 270: Algernone,ahoj-za prvé,vynechte invektivy a přestaňte mi tykat.Za druhé: jednalo se o torpédoborec Electra a těžké křižníky Dorsetshire a Norfolk a čas útoku 10:25.JK. "Budeš nesmírně laskav, kdy nám (tj. nejen mně — vsadím se, že i ostatní ctění členové Fóra budou mít stejnou otázku), o kterých britských torpédoborcích píšeš? Tzn. že po tobě chci jména oněch torpédoborců. A také čas jejich útoku." |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII na moři
- > Námořní bitvy