Těžké bombardéry
|
|
---|---|
Omylem jsem si dal zdejší příspěvky zobrazit od nejstaršího… :D A když už zase He 177… Narazil jsem na pikantní drobnost. Veškeré výkony He 177 byly uváděny bez tlumičů plamenů na výfucích motorů… Přitom maximální rychlost He 177A-5 (při max. vzletové hmotnosti 31 000 kg), právě bez těch tlumičů plamenů, byla „celých“ 440 km/h v nominální výšce… (Přičemž se dost dlouho vyvíjely, čili tím pádem dlouho nebyly vůbec žádné tlumiče… A nikdy nebyly přespříliš vyhovující.) :D Ovšem třeba nad Británií He 177 nebyl za dne nikdy. A třeba takových původních He 177A-1 bylo postaveno 130 kusů (všechny u firmy Arado). Přičemž měly původní trup o délce 20,40 metru — ovšem v této podobě byly poněkud směrově nestabilní (což se, samozřejmě, projevovalo i na přesnosti bombardování). Dokonce — kupodivu, vzhledem k tomu, že motory byly protiběžné — stroj nedržel směr ani při pohybu po zemi… Nebo-li, že utíkal ze směru třeba i během startu. OPAKUJU, že s protiběžnými motory:D Teprve následující sériové verze, A-3 a A-5, měly trup prodloužený na 22,00 metrů. (Čímžto se ocasní plochy pochopitelně dostaly dál od těžiště, tedy působily na delším rameni. Čili se zlepšila stabilita stroje.) Copak asi tak dělali s těmi celými postavenými 130 kusy „krátké“ verze A-1, že… Při maximálním neseném množství paliva (12 800 litrů) byly přestavěny první a střední (tedy druhá) pumovnice — zůstala jen zadní. (Přičemž v prvních dvou byly instalovány dvě nádrže, každá po 3520 litrech — ty dvě původní, „malé“, měly po 1520 litrech každá, přičemž byly namontovány nad „stropem“ pumovnice.) A jen tak na okraj, 12 800 litrů benzínu B4 vážilo 9,5 tuny. A samozřejmě, i takový He 177 měl povolenou nějakou MAXIMÁLNÍ (konečnou, nepřekročitelnou) vzletovou hmotnost. (Heinkelův popis He 177A-3 z prosince 1942 udává hmotnost vystrojeného stroje — tj. s radiostanicemi, pumovým zaměřovačem, střelnými zbraněmi aj. — rovných 20 tisíc kg. A maximální vzletovou hmotnost 31 tisíc kg. Do onoho rozdílu se pak samozřejmě muselo vejít palivo, olej, munice palubních zbraní, osádka — a náklad pum. A mimochodem, s maximálním nákladem pum firemní materiál udává dolet — celých 1100 km.) Další z četných zajímavostí také jsou údajné výkony He 177A-1 (už vzhledem k hmotnostem stroje). S motory, které měly maximální vzletový výkon 2700 k (zatímco DB 610 dávaly při vzletu 2950 k). …a s motory, které měly nominální výšku o 900 metrů níže, než motory DB 610. Zdaleka nejpikantnější ovšem je, jak nakonec definitivně (!) (ne)vyřešili problém s požáry motorů. V konečném výsledku se německá verze dost liší od toho, co kdy bylo publikováno u nás…:D |
|
|
|
Honza M. napsal(a) v č. 1287: Díky moc Honzo, za uvedené odkazy. Všechno postupně pročtu. Inspiroval mě k tomu text Václava Hořejšího, biologa, na Aktuálně.cz.
"Zkus slovo "Drážďan" napsat do hledání. Hlavně v tématu Bombardování "
Cituji: "Jak to, že spojenecké letce a jejich velitele, kteří cílevědomě masově zabíjeli německé a japonské civilisty, vyznamenáváme jako hrdiny, kdežto Asad a spol. jsou odpornými padouchy?"
Blog sám o sobě je snůška nesmyslů od II. světové války po současnost , nicméně řadit spojenecké letce, tedy i naše příslušníky RAF k teroristům, je opravdu moc.
|
|
|
|
Zkus slovo "Drážďan" napsat do hledání. Hlavně v tématu Bombardování (www.fronta.cz/forum/tema/186) se Drážďany řešily opakovaně v roce 2004, 2005, 2010, 2015... Ale i v jiných tématech (Filmy a dokumenty..., Knihy a časopisy..., Hirošima a Nagasaki...)
Ten etický rozměr se řešil myslím hlavně v té diskusi k Hirošimě. Z konkrétních příspěvků bych ale odkázal ještě na [téma č. 186 - přísp. č. 1451], [téma č. 186 - přísp. č. 1600]. |
|
|
|
Dotaz na bombardování Drážďan v únoru a březnu 1945.
(snad jsem to umístil do správné sekce )
Prosím o názory na bombardování Drážďan jak RAF, tak USAAF v únoru a březnu 1945. V poslední době, a ta doba trvá již dlouho, panuje "lidový" zvyk, obviňovat spojenecké letectvo z terorismu, a to především v souvislosti s nálety na Drážďany. Pokud na zdejším fóru existuje diskuse, stačí mě odkaz.
Děkuji.
|
|
|
|
Tak, už mám páté a šesté TTD na „zázrak Luftwaffe“ (nedostižný) :D He 177. Čím to, že čím víc dat mám, tím více mi přijdou ty „nejhezčí“ výkony — jako, no řekněme, že poněkud neuvěřitelné? Prostě v technice se zázraky nekonají (ony se nekonají nikde, ale tady tím méně). Nejzajímavější asi bude, že ty nejoptimističtější data pocházejí přímo od firmy Heinkel — a to ještě před tím, než se kterýkoli reálně dostal k bojovému nasazení. Ovšem třeba data ze zkoušek u LW jsou už podstatně méně optimistická… |
|
|
|
..tak stým vykombinovaným vyrobným číslom 701 631 by trebalo osloviť nejaké archívy v nemecku, bolo by to obrovské šťastie ak by o ňom mali nejaké záznamy a to pasovalo k tomu "našmu" lietadlu. Na vašu radu oslovím Glynweda, možno pomôže. |
|
|
|
Felix JK (1282): Toť otázka, nicméně vzhledem na návaznost vůči předcházejícím se vcelku logicky nabízí začátek 701600 či 701601 — až po (asi poslední doložené) 701729.70160? - 701729 Nicméně máte pravdu se zařazením, alespoň pokud jsou ony bloky v odkazu správně, v řadě 700 je právě zde mezera — konec předchozí řady 700560, začátek až 700642. Tedy, že tato verze se jeví (v případě správnosti dat na oné odkazované stránce) jako pouze jedna jediná možná. |
|
|
|
...to číslo 631 by pasovalo ako koncové číslo do poslednej série vyrábanej verzie H20 70160?- 701729 , ale či je to číslo lietadla to neviem posúdiť. Kde sa vlastne písalo -umiestňovalo to výrobné číslo lietadla , kde ho vlastne hľadať ????, na akej časti lietadla ??? |
|
|
|
..a je tam ešte také malé číslo Přiložené soubory jsou přístupné po přihlášení
|
|
|
|
este fota z tej vyskovky Přiložené soubory jsou přístupné po přihlášení
|
|
|
|
foto sa mi nepodarilo vlozit , tak skusim este raz , no jednu nahralo Přiložené soubory jsou přístupné po přihlášení
|
|
|
|
Algernon , diky za odpoved, ja v podstate hladam posadku havarovaneho-alebo zostreleneho lietadla, He 111. Typ lietadla je jasny , menej jasna je verzia. Ze je to verzia H20 som usudil podla vypisanych cisiel na jednej casti kridla ,asi vyskovke .
Posielam foto ak sa mi to podari, lietadlo padlo v priestore Dukly a letelo z Polska na zapad, spadnut muselo v roku 1944 pred dukelskou operaciou , pretoze nemci este stacili ostatky posadky a materialu odniest.
Ja patram po jeho vyrobnom cisle aby som mohol vlastne dopatrat posadku. Mam z neho viacej casti, ale na tych su len vyrobne cisla jednotlivych firiem pripadne vykresov.
|
|
|
|
Za věrohodnost rozhodně neručím, ale při použití slova „werknummern“ lze najít třeba alespoň tohle. www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/He111-R.htm www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/He111.htm
Heinkel He 111 H-20 Werksnummern 700001 - 700040, 700095 - 700154, 700401 - 700440, 700501 - 700560, 700642 - 700680, 70731 - 700740, 700801 - 700830, 700871 - 700940, 701111 - 701150, 701401 - 701500, 70160 - 701729.
V každém případě s tím „stupňováním“ (čísla jsou přidělována postupně v vzestupné řadě) je to pravda — nechá se to dohledat alespoň u jiných typů německých letadel.Přitom začátek (konkrétně zde řady začínající 700 a 701) ukazuje i na konkrétní výrobní závody (tedy: může jít o dvě továrny, ale stejně dobře obě řady mohou být přiděleny jedné továrně). Nicméně, obávám se, že zrovna He 111 se literatura příliš nezabývá… Není tak „zajímavá“ — fiktivní lw 1946 je mnohem, mnohem populárnější, tomu taky odpovídá nabídka příslušné fantasy literatury. |
|
|
|
zdravím kolegovia, potreboval by som zistiť výrobne čísla lietadiel typu He 111 /verzia H20/ ale prípadne aj iných verzii , vyrobených od roku 1944 , vtedy sa začala verzia H20 vyrábať. Jedno číslo som zistil W. Nr. 701 152 - ma ho He 111 - H20 ,toto lietadlo zabrali američania ako korisť pre výzkum. Neviem či tento model čísla platil aj pre ďalšie vyrabáne lietadla teda sa to stupňovalo napr. 701 153 ...154,....155 atď. ,alebo tie čísla nemuseli mať vzostupné poradie. Tak s tým by som potreboval poradiť. |
|
|
|
Návod pro stíhací piloty jak sejmout B-29 (potažmo Tu-4).
Překvapuje mne, že taktika proti létajícím pevnostem se od zavedení B-17 (1938/39) nijak nezměnila, pořád je to útok zpředu seshora. Zřejmě proto, že i když tam směřovalo nejvíce hlavní bombardérů, byl jim útočník vystaven nejkratší dobu.
Ačkoliv mám jisté pochybnosti, jestli Tu-4 měl ve věžích stejnou výzbroj jako B-29 a jestli sověti létali ve stejných formacích. Jestli tudíž demonstrovaná taktika by byla v reálu (WW3) co platná.
Neméně překvapivá byla pro mne informace, že britské stíhačky měly munice jen na 15 sec. střelby. Při těch demonstračních náletech pálily tak 3-6 sec., tedy každý stíhač by měl munice na 2, nejvýše 5 útoků.
|
|
|
|
Algernon napsal v č. 1270: No, já jsem zvědavej, jestli se jim podaří splnit plán - chtěli do konce roku 2012 doplnit poslední motor funkční jednotkou a následně si letoun nechat po dalších dodělávkách zletuschopnit. Byla by to bomba . "bude potřebovat komplet kontrolu" |
|
|
|
Bohužel jsme s kámošem loni návštěvu Lincolshiru při toulání se po Anglii nestihli, ale přístupné je a opravdu stojí za návštěvu. Odkaz z Wikipedie: hxxp://en.wikipedia.org/wiki/Lincolnshire_Avia tion_Heritage_Centre |
|
|
|
O jejich bratru je zmínka přímo ve videu. Jsou tam i záběry z německého lesa, konkrétně z dopadové zóny sestřeleného letounu. Nějaký němec(?), tam ukazuje trosky, který po lese posbíral. Dle jednoho člověka, který byl v jejich muzeu na návštěvě potřebují oficiální letovou licenci aby s ním mohli lítat. Kvůli tomu, ale musí celej letoun rozebrat a každou součástku zrengenovat, kvůli případnýmu namožení materiálu. V době návštěvy, ale na to neměli dost peněz, takže pořádali jen placený pojíždění po rozjezdové dráze. |
|
|
|
Snad se jim to podaří. Video v angličtině bez titulků. www.bbc.co.uk/news/uk-20886684 |
|
|
|
Vždyť se to nepopírá - jak si to představuju já, tak počítač běžně převáděl pohyb zaměřovače na pohyb střelecké věže a mohl - pokud měl k dispozici další data - spočítat opravu pro přesnější střelbu.
Honza M. napsal v č. 1262: Ber to tak, že to byla elektromechanická mašinka a měla nějaké technické meze, dnešní kalkulačka je oproti tomu nedostižný génius. "horní střelec by se musel neustále točit a "potvrzovat" cíle bočním střelcům. Navíc je otázkou, jestli horní střelec mohl ze své pozice vidět a zaměřit vše, co zaměřili boční střelci." |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII ve vzduchu
- > Těžké bombardéry