Kromě odměn tam neuvádíte také část kde jsou stanoveny tvrdé a zastrašující tresty pro piloty,kteří musely nouzově přistát i když bylo jediným řešením jak zachránit posádku nebo letoun na což se ale nebral ohled.Bylo nařízeno přísně vyšetřovat všechny nouzáky se zataženým podvozkem a jiné mimořádné události,které vyřadily z činnosti technickou část letounu.viníky,kteří toto provedly bez takzvaně závažných dúvodů(nevím kdo by takhle přistával z rozmaru)vyšetřovali jako dezertéry a předávaly soudu Vojenského tribunálu.Finanční odměny některým pilotům byly zrušeny za strátu orientace v průběhu letu.
(rozporuplný rozkaz vzhledem k taranu¨ne?)
He he,len sa mi vidi spekulativna odmena za taran.. 5000 rublov.
Ak sa nemylim, taran bola celna zrazka s protivnikovym lietadlom, teda jasna smrt pilota... tak ak to niekto dostal, tak len vdova, ktora po nom ostala. Inak zaujimavy dokument...
Encyklopedie Wikipedia uvádí 3 různé typy vzdušného taranu:
1. prostý čelní střet
2. srážka křídly
3. nálet zezadu do ocasních ploch nepřítele, které pak rozcupovala vrtule
Dále se v ní říká, že postup č. 1 byl nejméně oblíbený pro minimální šance pilota na přežití. Já osobně si myslím, že útočník spíš počítal s tím, že napadenému pilotovi povolí nervy a strhne letadlo na stranu. Jednak tím jeho zbraně budou neškodně pálit mimo, ale hlavně si odkryje větší plochu trupu, čímž se zvýší pravděpodobnost zásahu.
Ne zcela. Taran je když svým letadlem srazím nepřátelské. Nejčastěji se to dělalo buď tím, že vrtulí byla přeseknuta směrovka (či výškovka) nebo podobně poškozeno vlastním křídlem. Nebo se letadlo navedlo tak, aby došlo ke srážce křídel, přičemž nepřítel by ztratil celé křídlo a já jen část. A samozřejmě i to, že prostě letadlem vrazím do letadla, k tomu se ale odhodlali spíše zranění piloti.
O tom, že taran nebylo ale jen ono bezduché vražení svědčí i to, že byli letci, co ho provedli za svou kariéru několikrát.
Samozrejme, na odmenu mohl byt pilot navrzen prakticky za cokoliv, pokud to uznal jeho nadrizeny za vhodne. Ale to se vzdy lisilo pripad od pripadu, zatim co vyse zmineny rozkaz naprosto jasne a presne urcuje, za a na co maji letci narok.
Za zničený tank bylo v SNP více než za letadlo. Odměnu dostali za boje na Východě i francouzští piloti pluku (skupiny) Normandie-Němen od vlády SSSR, a to v dolarech.
Přistání se zataženým podvozkem
srb 2. 3. 2008 19:17(rozporuplný rozkaz vzhledem k taranu¨ne?)
Za taran 5000 rublov..
Mobius 7. 5. 2005 00:00Ak sa nemylim, taran bola celna zrazka s protivnikovym lietadlom, teda jasna smrt pilota... tak ak to niekto dostal, tak len vdova, ktora po nom ostala. Inak zaujimavy dokument...
Re: Za taran 5000 rublov..
Oscar 12. 10. 2006 13:241. prostý čelní střet
2. srážka křídly
3. nálet zezadu do ocasních ploch nepřítele, které pak rozcupovala vrtule
Dále se v ní říká, že postup č. 1 byl nejméně oblíbený pro minimální šance pilota na přežití. Já osobně si myslím, že útočník spíš počítal s tím, že napadenému pilotovi povolí nervy a strhne letadlo na stranu. Jednak tím jeho zbraně budou neškodně pálit mimo, ale hlavně si odkryje větší plochu trupu, čímž se zvýší pravděpodobnost zásahu.
Re: Za taran 5000 rublov..
Dzin 4. 7. 2005 00:48O tom, že taran nebylo ale jen ono bezduché vražení svědčí i to, že byli letci, co ho provedli za svou kariéru několikrát.
Re: Za taran 5000 rublov..
fredy 18. 5. 2005 22:31Odměny
Martin Vaňourek 27. 8. 2003 22:25RE: Odměny
dzin 31. 8. 2003 10:43RE: Odměny
Milan Kopecký 28. 8. 2003 13:44