Počátkem června jsem byl v Itálii u Raveny a na spojce mezi letovisky Lido Adriano a Lido di Dante jsem přes jednu "bejlinu" jel. Provoz je tam řízen semafory a z obou stran mostu jsou betonové skruže které výrazně zužují průjezdný profil pouze pro osobní auta. V Lido di Dante ji mají zapsanou i na mapě.
Jeden BB - s anglickými značkami na segmentech - je použit pro překlenutí propadlé silnice nad jeskyní "Nová Rasovna" poblíž vesnice Holštejn v Moravském Krasu
V roce 1965 jsem dosluhoval 11 měsíců ZVS u technického praporu v Benešově. Několik týdnů naěe rota cvičila sestavení a vysunování mostu Bailey, než nás (dosluhovače) rozposlali na odloučené roty a čety - na stavby.
Vojnu jsem dosloužil na Ždáni, na Slapské přehradě, kde jsme stavěli hotel pro Vojenské stavby.
Nikomu bych nepřál v blízkosti toho
mostu bydlet! Bydlím v osadě Šemnice U Mostu 20 let a ten hluk
při přjíždění voziel přes most je pekelný! Skoro nikdo totiž nerespektuje max.povolenou rychlost 10 km/hod. při přejezdu mostu.Jinak
technicky je to jistě unikát.
Dobrý den, ve Frýdlantě byly dvě bejliny, vámi popisovaná u statku 8/2/1 a druhou vzala povodeň 7.8.2010. Ta byla 9/2/2 a jsou na ní letopočty 1944. Tu u statku se momentálně snažíme znovuoživit, proto bych byl vděčný za jakékoli technické info a hlavně zkušenosti. Můžete poradit? Děkuji Martin 608221142 [email protected]
Jeden dvouřadý Bailey je v Debrném přes Labe. Vede přes něj místní komunikace do části obce a jezdí přes něj "lesáci". V roce 2002 mu povodeň poškodila pilíře a trochu ho posunula, ale po opravě funguje dál... V téže obci byl jeden čas stejný most postaven jako provizorní "vyztužení" na mostovce původního obloukového mostu (silnice Hostinné - Dvůr Králové), jehož část se zřítila do Labe. To provizorium tam pak stálo nejmíň 5 let...
Nestíhám se divit kolik BB se v republice nachází. Dovolím si oponovat řadě předchozích příspěvků. Většina mostů zde uváděných je ve skutečnosti modernější konstrukce i když vychází z původní BB a některé prvky kopírují. Nejčastěji se jedná o TMS (těžká mostová souprava) jako např. most nad Karlovými Vary, na jehož stavbě jsem se také podílel. Další podobná konstrukce je MS (mostová souprava), kterou znám podrobněji. Souprava se skládá ze dvou mostních částí: 3x tatra s 7ks mostních dílců + 1ks výsuvný krakorec + výs. stolice a spr. nářadí (tj. 3ka na auto) + jeřáb a dále z pilířové části na jedné tatře. Za 40 min bylo možné postavit jedno mostní pole (21m) a za 100 min celý most (2x21m na až 7m pilíři. Montáž probíhá tak, že po nezbytných zemních pracích položí mpstní družstvo (tuším 12 mužů) montážní stolici. Na té se složí výsuvný krakorec, postupně se připojuje další díl a hotová část se vysouvá nad překážku. Novější variantou je MMT (most montovaný týlový), ale ten s 3x45m délky patří do jiné pohádky.
Rozhodně jsem zatím navštívil víc BB než TMS. Minimálně pro rozpoznání postačuje najít značku ocelárny na stojině nosníku - anglicky psanou jistě rozeznáme :-) Další vodítkem může být rok výstavby. Ostatně v republice bylo od UNNRA na 12 000 t souprav BB.
Z těch zde uváděných (Frýdlant, Třebíč 2x, Hradec Králové, Čtyřkoly a pod) jsem řadu navštívil, od dalších mám fotografie a jsou to opravdu BB.
Jinak skutečně vím o jednom mostu, který je "Encyklopedíí mostů..." od Libri omylem uváděn jako Bailey a podařilo se mi to převzít. V připravovaném přepracovaném a značně rozšířeném článku to opravím.
Chtěl jsem se jako bývalý královohradečák zeptat. Byl původní dvouproudový most k nemocnici BB? nebo ne. Pokud jako kluk pamatuji, měl mostovku z dřevěných trámů
BB lze postavit jako "dvouproudový", tedy s nosníkem uprostřed. Pokud mám informace, podobný most stál např. v Pardubicích. O Hradci Králové zatím podobnou informaci nemám, takže to nemohu potvrdit.
Mapuji Bailey Bridge v České republice. V tuto chvíli vím o cca 26 dochovaných exemplářích, fotky postupně (jak je objíždím) zveřejňuji na picasaweb.google.com/CzechJoker
BAILEY BRIDGE mame i u nas v obci SYKORICE na rakovnicku.v roce 2002 byl smeten s piliru povodni.po opadnuti povodne byl opet vyzdvizen a usazen na sve misto.neuveritelne.stale po nem jezdi plne nalozena nakladni auta.info.tel:724273202.
Zdravím, v Třebíči máme dva Bailey mosty. Větší z nich se již půl roku snažím zachránit před zničením. Jestli vás zajímají bližší informace,volejte 606710359. Zatím mám u ministerstva kultury žádost o uznání technické památky. Zdraví Zdeněk Prukner-Třebíč
Máme ho i u nás ve Frýdlantě. Je postaveń přes řeku Smědá, v prostoru po frýdlantským zámkem u bývalého ředitelství st. statku a zoufale potřebuje opravit.
Čepy,kterými se jednotlive dily spojovaly byly nejnamáhanější prvky.Pokud se zachovaly původní,nebyl problém,pokud se měnily,buď praskaly,nebo se vymačkávaly.Samozřejmě v závislosti na zatížení.Proto je na mosty tohoto typu zakázán vjezd nákldním autům,zatim co po originalech jezdily tanky.zdroj:p.Bezděk z metrostavu
Po celou dobu mnou pamatované existence LVT (Libereckých výstavních trhů) byla část mostu typ Bailey v majetku LVT používána na přemostění tramvajové trati mezi areály LVT "starý" a "nový" (ex pavilon Bytex - dnes restaurace ZOO1320), t.j. křižovatka ulic Masarykova (ex.Leninova) x Vítězná.Z obou stran byl doplněn nástupy (nebyly ze sady), tak, aby dolní hrana konstrukce byla těsně nad trolejí.Od starého areálu mírná rampa, na druhé straně schodiště s odpočívkami.Montáž před a po LVT v posledních letech prováděli (brigáda) pracovníci Autoškoly Svazarmu přes noc po odpojení troleje od napájení (cca 00.30 - 4.50) za pomoci jeřábu.Měli to nacvičené a stíhali to.Po 89 jsem pracoval na LVT v údržbě a vím, že po omezení velikosti LVT (93??) pouze na "starý areál" byl most odprodán (nevím komu), ale pamatuju se na komentář obchodního úseku, že se po něm jen zaprášilo.
ČauP
Bydlím přímo u řeky a vlastním pozemek, který je protnutý řekou. Břehy jsou od sebe ca.15m. Poradí někdo, kde by se podobná konstrukce dala pořídit za přijatelnou cenu?? Třeba i po částech? Kam se obrátit s poptávkami po takové konstrukci? Moc děkuji za rady. Klidně pište i na [email protected]
Stejně Vás čeká bežné stavební řízení - v případě stavby mostu bude asi komplikovanější.
Stavebnice Bailey se v ČR i nadále vyskytují - používají je stavební firmy při přeložkách komunikací jako provizorní mosty, řada stavebnic byla použita jako náhrada mostů stržených povodněmi v minulých letech. Ovšem běžně ke koupi asi nejsou. V dnešní době není problém ani shánět něco podobného v zahraničí - zkuste vojenské výprodeje - je jich řada. Zrovna tak jako dosud existuje původní výrobce. Při použití internetového vyhledávače narazíte na řadu firem.
Další možností je výroba repliky - snad by nemuselo dojít k porušení patentů či chráněných řešení. Stavebnice je vcelku jednoduchá a její výrobu zvládne šikovnější zámečník - horší je to se samotnou stavbou - tady je jistá zkušenost nutná.
Případně existuje celá řada dalších mostních ženijních stavebnic, pochopitelně i tuzemské výroby.
stejný most je v třebíči u plaveckého areálu polanka, kde slouží k přístupu do plaveckého areálu. jako podlaha jsou položeny fošny. je tam minimálně (co já pamatuji) asi 20 let ale je spíš starší a stejný typ byl provozorně použit při rekonstrukci pár objektů v židech k dopravě materiálu před cca 8 roky než postavily novej betonovej
Do roku 1987 se jeden most nacházel v Chebu v ulici Kamenná - byl postaven po válce v rámci pomoci UNNRA.
Další most dosud stojí přes Ohři u obce Tršnice na Chebsku.
A další most stojí v Šemnici U Mostu. Dokonce v r.1968 po něm jely ruské tanky a okraje mostu pásy poškodily. Ale přejely - na rozdíl od mostu v K.Varech Tuhnicích, kde klasický most pod tanky spadl.
To je trochu problém, protože záleží na konkrétním příkladu. BB se používají jako dočasné mosty dodnes. Třeba u Jičína tohle měli sestavené za dva dny i s asfaltkou. Jenže to stál jeřáb na sousedním mostě a jen položil smontovanou konstrukci do připravených patek. Pokud by se most montoval např. sklápěním, nebo vysouváním, trvá to podstatně déle. Ale žádnou "Rukověť ženisty pro stavbu BB" jsem zatím nesehnal. Ale protože to zajímalo už víc lidí, tak ji sháním :-)))
V jednej scéne Svěrákovho filmu dvaja hlavní hrdinovia prechádzajú na "sajtke" (na ceste za hranice) jeden BB. Neviete niekto, že kde sa tento konkrétny most, ktorý si zahral v tomto filme nachádza?
Jako autorita v tomto směru si dovolím tvrdit s naprostou jistotou, že to co Svěráci měli ve Tmavomodrém světě je na 100% Bailey Bridge. Znovu jsem na tu scénu koukal - jsou tam zřetelně vidět prvky charakteristické pro BB - zejména vrchní zavětrování sousedních nosníků, ale i přesah příčníků (včetně dobře viditelného chararkteristického odlehčení stojin atd). K mostu se teprve chystám pořídit fotky, ale ve filmu je to prostě BB.
Most z filmu Tmavomodrý svět se nachází u obce Kácov přes řeku Sázavu. Další takový je u Kunětic přes Labe nad Pardubicemi. Oba dva mají buďto zdvojenou konstrukci, nebo jde o něco jiného, přijdou mi poměrně robustní. Kácovský most byl v loňském roce opatřen novou dubovou mostovkou.
(van.niek(at)seznam.cz)
Jedná se o něco jiného,byť z výzbroje armády,byl postaven jako nouzový,místo původního železného mostu,někdy na přelomu 70-80 let.Původní Kácovský most byl nýtované konstrukce a užší.....
Jedna "Bejlibridžka" je neďaleko podtatranskej obce Pribylina, resp. neďaleko ústia do Račkovej doliny (pri hoteli Esperanto). Bola postavená cez rieku Belá pred pár rokmi po povodniach. Pokiaľ viem, tak pochádza z armádnych skladov.
Most v Návarově slouží nyní jako náhrada za most původní (kamenný), ze kterého již stojí jen polovina středního pilíře. Vůbec mi však není jasné kdo a kdy ho postavil, protože Američané v Návarově nemohli být. Pokud o tom něco víte, budu rád když mě budete informovat. pídím se po tom už docela dlouho.
V Sezimově Ústí 1 stojí nově zrekonstruovaný most přes Lužnici, který byl stržen při povodni v roce 2002. Slouží jako lávka pouze pro pěší mezi Sezimovým Ústím 1 a chatovou oblastí zvanou Pracov, nedaleko vily a hrobu prezidenta Beneše. Na rekonstrukci se mimo jiné podílela Česká armáda a poškozené mostní díly byly doplněny novými z armádních zásob. Po vybudování nového mostního pilíře ve středu řeky Lužnice byl most vyzdvižen z řeky a vrácen na původní místo. V současné době po provedení nových nátěrů je v prfektním stavu. Na nosnících jsoe naprosto zřetelně znatelné firemní značky skotské válcovny oceli. Pokud bude mít někdo zájem mám nějaké fotky, které mohu zaslat na e-mail. [email protected]
K posledním dvěma komentářům:
pokud mohu poprosit, tak mi fotky pošlete na: [email protected]
Jsem na to docela fanda. Moc děkuju. Případně, pokud vás to zajímá, mám nějaké fotky podobných mostů na oplátku.
Dva mosty vedle sebe (oba se zdvojenými nosníky) jsou podle všeho v Ústí nad Orlicí, pokud se tedy nejedná o nějaké hodně podobné konstrukce. Byly instalovány před několika lety jako trvalá stavba s asfaltovým povrchem, náhradou za most stržený povodní. Jsou v perfektním technickém stavu. Na vodorovných traverzách jsou anglické nápisy. Příležitostně ho zkusím vyfotit.
Jedna mostní konstrukce Bailey je v Úpici-pro zvýšení nosnosti jsou tady taky zdvojnásobeny nosníky,na vnější nosníky je napojena část pro pěší po obou stranách mostu.Most tady stojí přes 14 let.
Jeden most Bailey Mk II je taky v Rokycanech přes Borecký potok pod nemocnicí. Slouží jako provizorní po dobu oprav mostu poškozeného loňskou povodní (do konce roku?). Je smontován, jak je uvedeno v článku, pro zvětšení nosnosti se zdvojenými nosníky vedle sebe.
Při stavbě těchto mostů bylo potřeba dvou čet vojáků a jedno nákladní auto které to strkalo po zemi nad vodu.Staví se tím způsobem ,že na břehu vždy musí zůstat o jedno pole víc než nad řekou.takže když bylo potřeba na přemostění pět polí,tak na břehu muselo být šest aby se to při posunu po válečkách nepřevrátilo do vody.po zakotvení na druhé straně se mohli odmontovat.Ale k vůli demontáži se to nechávalo celé.Ještě
by mohli být k mání v Jincích Velcí.
Protože se tam stěhovalo silniční vojsko s Český Třebový.
Mnichovo Hradiště
Tomas Lauryn 16. 1. 2017 14:23Bejlina v Itálii
Kristoff 14. 6. 2014 13:40Ivančice
Kaufi 6. 8. 2013 20:47www.tatra-club.com/graphics/msgboa...
Re: Ivančice
Tom 6. 8. 2013 21:47Moravský kras, vesnice Holštejn
Jiří 27. 3. 2012 19:44Re: Moravský kras, vesnice Holštejn
Jakub Skalický 27. 3. 2012 23:28Re: Moravský kras, vesnice Holštejn
Tom 29. 3. 2012 20:34Bailey Bridge
Sven 25. 6. 2011 14:51Vojnu jsem dosloužil na Ždáni, na Slapské přehradě, kde jsme stavěli hotel pro Vojenské stavby.
Bezva most ale hlučný
Petr Nývlt 20. 1. 2011 07:54mostu bydlet! Bydlím v osadě Šemnice U Mostu 20 let a ten hluk
při přjíždění voziel přes most je pekelný! Skoro nikdo totiž nerespektuje max.povolenou rychlost 10 km/hod. při přejezdu mostu.Jinak
technicky je to jistě unikát.
bejlina Frýdlant
Martin 10. 10. 2010 21:18[email protected]
sýkořice okr.rakovník
hanz 1. 9. 2009 17:42Bailey v Debrném
Dneprstein 22. 8. 2009 18:18Bailey
Mira 23. 1. 2009 15:05Taky?
Kaufi 30. 9. 2008 14:37sweb.cz/sdh.rosice/praga_web.htm
Re: Taky?
Tom 30. 9. 2008 21:06BB? Většinou ne.
Ragnaar Salter 30. 4. 2008 10:30Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)
Tom 30. 4. 2008 13:52Z těch zde uváděných (Frýdlant, Třebíč 2x, Hradec Králové, Čtyřkoly a pod) jsem řadu navštívil, od dalších mám fotografie a jsou to opravdu BB.
Jinak skutečně vím o jednom mostu, který je "Encyklopedíí mostů..." od Libri omylem uváděn jako Bailey a podařilo se mi to převzít. V připravovaném přepracovaném a značně rozšířeném článku to opravím.
Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)
Hacker Rudolf 18. 5. 2008 06:54Děkuji
Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)
Tom 18. 5. 2008 07:21Tuzemské Bailey Bridges
CzechJoker 26. 11. 2007 18:15Re: Tuzemské Bailey Bridges
HANZ 24. 5. 2009 12:05Re: Tuzemské Bailey Bridges
lohan 10. 1. 2012 07:59Re: Tuzemské Bailey Bridges
prukner 4. 12. 2007 12:40Newly manufactured bridges
robd 13. 8. 2007 17:44Další
Honza 30. 3. 2007 16:15Bailey ve Frýdlantě
kristoff 28. 3. 2007 12:00zajímavost
Alex 28. 10. 2006 15:24Re: zajímavost
James 31. 1. 2007 20:34Bailey v Liberci
PetrP 26. 10. 2006 00:56ČauP
Koupím "Bailey" most 15m dlouhý
Samm 29. 7. 2006 13:02Re: Koupím "Bailey" most 15m dlouhý
bailey 22. 10. 2006 10:39Re: Koupím "Bailey" most 15m dlouhý
Tom 29. 7. 2006 23:02Stavebnice Bailey se v ČR i nadále vyskytují - používají je stavební firmy při přeložkách komunikací jako provizorní mosty, řada stavebnic byla použita jako náhrada mostů stržených povodněmi v minulých letech. Ovšem běžně ke koupi asi nejsou. V dnešní době není problém ani shánět něco podobného v zahraničí - zkuste vojenské výprodeje - je jich řada. Zrovna tak jako dosud existuje původní výrobce. Při použití internetového vyhledávače narazíte na řadu firem.
Další možností je výroba repliky - snad by nemuselo dojít k porušení patentů či chráněných řešení. Stavebnice je vcelku jednoduchá a její výrobu zvládne šikovnější zámečník - horší je to se samotnou stavbou - tady je jistá zkušenost nutná.
Případně existuje celá řada dalších mostních ženijních stavebnic, pochopitelně i tuzemské výroby.
Most
Honza 14. 3. 2006 12:50Re: Most
kuba 17. 3. 2006 19:38most v třebíči
polda 26. 11. 2004 12:45Re: most v třebíči
prukner 4. 12. 2007 12:35Re: most v třebíči
Kelby 6. 8. 2005 00:08Baiely bridge
P Claeys 20. 11. 2004 09:22You can find much more on my website pclaeys.100free.com
Greetings
most
Luděk 3. 11. 2004 21:14Další mosty - Cheb
x 25. 10. 2004 10:44Další most dosud stojí přes Ohři u obce Tršnice na Chebsku.
Re: Další mosty - Cheb
Petr 14. 5. 2013 19:31sestavení
Heimdallr 21. 9. 2004 12:59Re: sestavení
Tom 22. 9. 2004 11:29Tmavomodrý svět
Hofi 16. 8. 2004 23:28Re: Tmavomodrý svět
Tom 21. 4. 2006 21:37Re: Tmavomodrý svět
kuba 4. 3. 2006 20:50(van.niek(at)seznam.cz)
Re: Tmavomodrý svět
SINCITYMAN 21. 4. 2006 12:30Pozdrav zo Slovenska ;-)
Hofi 12. 7. 2004 15:55Re: Pozdrav zo Slovenska ;-)
Tom 4. 3. 2006 22:08Návarov
wrátnej 16. 6. 2004 21:51Re: Návarov
Tom 21. 6. 2004 07:45Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí
Milan Vlček 26. 3. 2004 16:34[email protected]
Re: Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí
Milan Vlček 16. 11. 2005 00:17RE: Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí
Tom 30. 3. 2004 07:59pokud mohu poprosit, tak mi fotky pošlete na: [email protected]
Jsem na to docela fanda. Moc děkuju. Případně, pokud vás to zajímá, mám nějaké fotky podobných mostů na oplátku.
Ústí nad Orlicí
O. Filip 23. 3. 2004 18:31Úpice
Melyngar 16. 2. 2004 20:36Taky v Rokycanech
Kaufi 8. 10. 2003 10:10dotaz
kamil 11. 9. 2003 18:08Re: dotaz
Dědek. 24. 11. 2006 21:14by mohli být k mání v Jincích Velcí.
Protože se tam stěhovalo silniční vojsko s Český Třebový.