Nestíhám se divit kolik BB se v republice nachází. Dovolím si oponovat řadě předchozích příspěvků. Většina mostů zde uváděných je ve skutečnosti modernější konstrukce i když vychází z původní BB a některé prvky kopírují. Nejčastěji se jedná o TMS (těžká mostová souprava) jako např. most nad Karlovými Vary, na jehož stavbě jsem se také podílel. Další podobná konstrukce je MS (mostová souprava), kterou znám podrobněji. Souprava se skládá ze dvou mostních částí: 3x tatra s 7ks mostních dílců + 1ks výsuvný krakorec + výs. stolice a spr. nářadí (tj. 3ka na auto) + jeřáb a dále z pilířové části na jedné tatře. Za 40 min bylo možné postavit jedno mostní pole (21m) a za 100 min celý most (2x21m na až 7m pilíři. Montáž probíhá tak, že po nezbytných zemních pracích položí mpstní družstvo (tuším 12 mužů) montážní stolici. Na té se složí výsuvný krakorec, postupně se připojuje další díl a hotová část se vysouvá nad překážku. Novější variantou je MMT (most montovaný týlový), ale ten s 3x45m délky patří do jiné pohádky.
BB? Většinou ne.
Ragnaar Salter 30. 4. 2008 10:30Vaše odpověď: