Nerad bych byl příliš impertinentní, ale pevný kontrakt na stavbu prototypů „Eaglu“ byl podepsán v září 1942. Zatímco Mustang (v RAF — Mustang Mk.I) byl prvně operačně nasazen v dubnu 1942 (u 2. squadrony; o měsíc později následována 26. sqdn). A operační nasazení Mustangů v rámci amerického USAAF následovalo prakticky s ročním zpožděním za RAF.
A pokud jde o „pé padesát jedničky“ s motory Packard V-1650 (licence motoru Rolls-Royce Merlin), tak jejich operační nasazení bylo v září 1942 (tj. v době podepsání kontraktu na stavbu prototypů XP-75) také ještě v nedohlednu — ještě po více než dvanáct měsíců…
Re: Proč
Algernon 23. 1. 2006 18:19A pokud jde o „pé padesát jedničky“ s motory Packard V-1650 (licence motoru Rolls-Royce Merlin), tak jejich operační nasazení bylo v září 1942 (tj. v době podepsání kontraktu na stavbu prototypů XP-75) také ještě v nedohlednu — ještě po více než dvanáct měsíců…