V Rankovicove komentari je mnohem vice informaci a hlavne pravdy nez ve vsech tech dvaceti strankach Dzinovy titovsky politicky korektni "historie". Mimo jednostranne zaujate podani, autor tam ma radu chybnych udaju. Na pr. tvrdit, ze Tito mel 837 (!!!) vlastnich letadel a tak zvelicovat jeho vliv, je nesmysl, "brainwashing". Protihitlerovsti partyzani na Balkane od zacatku byli materielne podporovani prevazne Anglicany a to letecky (v podstatne mensi mire tez po mori). Spojenecka letadla startovala z egyptskych a nekdy tez palestinskych letist. Pozdeji hlavne z letist v jizni Italii. Ke konci valky Tito byl tez podporovan ruskymi letadly z ruskych balkanskych letist. Neslo jen o materialni pomoc, vysadky agentu, ale tez hlavne ke konci valky, o odsun ranenych do Italie. Klasicky priklad takoveto pomoci je z r. 1944, kdy Tito prchal pred Nemci a byl v tak zoufale neudrzitelne situaci, ze musel Dakotou uprchnout z vlastni Jugoslavie k Anglicanum do Bari. Ta Dakota Titovi zachranila zivot- spolecne se statecnosti jeho lidi, kteri kryli jeho utek a temer vsichni padli. Titovsti partyzani, byli stale v pohybu a nikdy nemeli vlastni stabilni letiste a vlastni letadla. Je smutne, kolik lidi je stale u nas ovlivneno mnohaletou komunistickou a levicackou propagandou
Dodávky letadel (a jiné těžké techniky) NOAJ (a později JA) od Britů a Sovětů není nesmysl, je to fakt.
Dovolím si třeba podotknout, že jen za pomoci SSSR (přesněji letecké skupiny A. Vitruka) bylo sformováno za války 8 jugoslávských leteckých pluků. Konkrétněji třeba 421. bitevní pluk operující z letiště Sambor (spolu se sovětským 165. gardovým bitevním plukem).
Pokud vlastníte informace, které toto vyvracejí, rád se o nich dovím.
Dále zapomínáte, že od konce roku 44 (po spolupráci se sovětskou armádou) byla v Jugoslávii stálá fronta a NOAJ upustila od partizánského způsobu boje a zahájila regulérní vojenskou činnost. Což je charakterizováno i pozdějším přejmenováním z Národně osvobozenecké armády Jugoslávie na Jugoslávskou armádu.
Boje na Balkáně poté probíhají jako regulerní frontové operace. V této době mají partyzáni stabilní týl, letiště, základny atd. Opět, jestli máte informace, které toto vyvracejí, rád bych je viděl.
Spíše je smutné, že lidé, kteří něco nevědí a jsou s tím konfrontováni, ihned toto označují za komunistickou a levičáckou propagandu.
V r.1944 Tito se svymi lidmi byl obklicen Nemci a nakonec s velkymi obtizemi s nekolika cleny sveho stabu uprchl do Italie. Velka cast partyzanu, kteri kryli jeho utek, zahynula.Mily Dzine, kdepak tehdy byla ta vase Titova letecka armada, poctem prevysujici vse co tam meli k dispozici Nemci ? Pokud vim, dostalo se tam tehdy jen jedno letadlo, kterym Tito odletel do Bari. Dle vas, mily Dzine,Tito mel obrovskou leteckou flotilu :836 !!! letadel = Nemci a jejich spojenci meli ve stejne oblasti, tez dle vaseho clanku, asi jen 350 letadel.
Jedná se určitě o údaj dodávky letadel za celou válku. Nejvíce letadel bylo dodáno na konci války a v čísle jsou zřejmě zahrnuty i dodávky těsně poválečné.
Tehdy ještě nebyla a ani to nikde netvredím. Její budování spadá do druhé poloviny roku 44. Např. od dubna 44 byl zahájen výcvik pilotů NOAJ v Benghazí a v létě 44 byla sformována 1. a 2. letka NOAJ. Jak vidno, pomoci partyzánům v 7. nepřátelské ofenzívě tedy nemohla. Jen na okraj, tohle v článku je, kdy byly sformovány první letecké a tankové jednotky NOAJ.
Jestli je u oněch dodávek mate onen celkový počet dodaných strojů, zde bych dovolil upozornit na formulaci, že byly realizovány za celou dobu války. Tedy ne že NOAJ dostala jednorázově 800 letadel, ale že od počátku povstání do konce války obdržela zmíněnou výzbroj, hlavně v letech 44 a 45.
TITOVA "JUGOSKA",DZIN A RANKOVIC
Ivan 25. 5. 2005 07:30Re: TITOVA "JUGOSKA",DZIN A RANKOVIC
Dzin 25. 5. 2005 14:57Dovolím si třeba podotknout, že jen za pomoci SSSR (přesněji letecké skupiny A. Vitruka) bylo sformováno za války 8 jugoslávských leteckých pluků. Konkrétněji třeba 421. bitevní pluk operující z letiště Sambor (spolu se sovětským 165. gardovým bitevním plukem).
Pokud vlastníte informace, které toto vyvracejí, rád se o nich dovím.
Dále zapomínáte, že od konce roku 44 (po spolupráci se sovětskou armádou) byla v Jugoslávii stálá fronta a NOAJ upustila od partizánského způsobu boje a zahájila regulérní vojenskou činnost. Což je charakterizováno i pozdějším přejmenováním z Národně osvobozenecké armády Jugoslávie na Jugoslávskou armádu.
Boje na Balkáně poté probíhají jako regulerní frontové operace. V této době mají partyzáni stabilní týl, letiště, základny atd. Opět, jestli máte informace, které toto vyvracejí, rád bych je viděl.
Spíše je smutné, že lidé, kteří něco nevědí a jsou s tím konfrontováni, ihned toto označují za komunistickou a levičáckou propagandu.
Re: TITOVA "JUGOSKA",DZIN A RANKOVIC
Ivan 5. 6. 2005 06:26Re: TITOVA "JUGOSKA",DZIN A RANKOVIC
milipa 21. 6. 2005 22:28Re: TITOVA "JUGOSKA",DZIN A RANKOVIC
Dzin 5. 6. 2005 10:34Jestli je u oněch dodávek mate onen celkový počet dodaných strojů, zde bych dovolil upozornit na formulaci, že byly realizovány za celou dobu války. Tedy ne že NOAJ dostala jednorázově 800 letadel, ale že od počátku povstání do konce války obdržela zmíněnou výzbroj, hlavně v letech 44 a 45.