Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938

Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938
  • Re: (Frank)

    Algernon 30. 11. 2004 03:21
    »Jen pro zajímavost nouzový výkon, tedy vyšší něž maximální mohl být např u motorů řady DB 605 používán až po dobu 10 minut. Teoreticky by pak mohl takový motor v etapě běžet až 2/3 celkového času v nouzovém režimu.«


    Drahý pane… :o)) Fakticky neodolatelný argument, a hlavně skutečně „přesvědčivý“… :o))) Mimochodem, copak že to je »výkon vyšší něž maximální«???? Že by snad Notleistung nebyl výkonem maximáním, či copak že asi tak česky znamená výkon maximální? Ono asi není nad doslovné překlady, že…

    Opravdu asi nemá chybu, v této souvislosti, argumentovat něčím (…) o motoru DB 605AM. Co si nejprve něco přečíst o motorech z let řekněme 1934 až 1939?

    Možná by také nebylo od věci, pokud se nejprve seznámíte s tím, co značí termíny Kurzleistung, Start- und Notleistung, Steig- und Kampfleistung, či Volldruckhöhe. A také s tím, co uvádí původní německá dokumentace, třeba nějaké Moterenkarte.

    A jen tak na okraj, kolikpak že bylo nutno odvést třeba chladičem kapaliny z motoru DB 605AM odpadního tepla, a v jaképak že výšce bylo možno použít po dobu 10 minut režim Notleistung? A jakéhopak že motor v této výšce dosahoval plnícího tlaku? Popřípadě slyšel jste někdy termín „vnitřní chlazení“?

    Ovšem jinak, vzhledem k informační hodnotě této debaty (= informační šum), vcelku nevidím důvodu se dál touto „debatou“ nadále zdržovat, nejde o ni jiného než o ztrátu času.

Vaše odpověď:

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.