»Co se týče množství paliva. Asi si lze ztěží představit, že by např. údaje o max. stoupavosti P 51 D či jiných slavných stíhaček byly dosaženy při plných nádržích. Prakticky veškeré udávané výkony letadel byly vždy dosahovány za maximálně příznivých podmínek,tedy i s minimem paliva. Výrobci se vždy snažili aby v zájmu prezentace výrobku byly tyto údaje co možná nejlepší, proč by tedy udávali stoupavost s maximální zátěží, když konkurence činila pravý opak.
Názorným příkladem je pak aféra kolem výkonů P-39C, když seriové stroje neprosto neodpovídaly svými výkony za původními sliby rozsáhlé reklamní kampaně. Následné vyšetřování přineslo zajímavé zjištění. Původní reklamou slibované výkony byly naměřeny pouze na prototypu XP-39, který byl však o více jak 900 kg lehčí s dokonalou povrchovou úpravou.«
Spíše šlo o výkony P-39D, nikoliv u P-39C. Ostatně, pro sériové P-39C či D asi nenajdeme údaj o rychlosti v řádu 640 km/h, ale spíše 580-590 km/h.
Nicméně pokud jde o toto, nemá to s „causou Avia B-534“ zrovna mnoho společného. Samozřejmě jedna věc jsou výkony prototypů, popř. výkony udávané v reklamních kampaních, a druhou reálné údaje, které si ověřuje zákazník — kupř. u nás VTLÚ.
Re: (Frank)
Algernon 12. 11. 2004 02:06Názorným příkladem je pak aféra kolem výkonů P-39C, když seriové stroje neprosto neodpovídaly svými výkony za původními sliby rozsáhlé reklamní kampaně. Následné vyšetřování přineslo zajímavé zjištění. Původní reklamou slibované výkony byly naměřeny pouze na prototypu XP-39, který byl však o více jak 900 kg lehčí s dokonalou povrchovou úpravou.«
Spíše šlo o výkony P-39D, nikoliv u P-39C. Ostatně, pro sériové P-39C či D asi nenajdeme údaj o rychlosti v řádu 640 km/h, ale spíše 580-590 km/h.
Nicméně pokud jde o toto, nemá to s „causou Avia B-534“ zrovna mnoho společného. Samozřejmě jedna věc jsou výkony prototypů, popř. výkony udávané v reklamních kampaních, a druhou reálné údaje, které si ověřuje zákazník — kupř. u nás VTLÚ.
Vaše odpověď: