Komentáře k: XP-40Q - nejlepší Warhawk
Zpět na: XP-40Q - nejlepší Warhawk- Home
- > XP-40Q - nejlepší Warhawk
- > Komentáře
Přebírání a další publikace materiálů z webu Fronta.cz - druhá světová válka je bez předchozího písemného souhlasu autorů zakázáno.
Elegantní letoun?
mirageiva 17. 6. 2004 19:29Re: Elegantní letoun?
Standa 15. 3. 2007 15:18Re: Elegantní letoun?
MadRabbit 25. 11. 2011 13:30Re: Elegantní letoun?
Tom 24. 6. 2004 06:43Re: Elegantní letoun?
Algernon 18. 6. 2004 22:58A pokud jde o použití laminárního profilu... P-51 (všechny verze, nikoli až P-51H), a P-63 (která se až tak dalece — zdánlivě „navzdory“ laminárnímu profilu — příliš neprosadila), a pouze v prototypech existující Spiteful a Seafang..?
»...pro reaktivní letouny samozřejmost...«
No jo, ale co to má dělat s těmi stroji z 2nd WW..? Co třeba Corsair (s profily řady NACA 2300), či Hellcat, Bearcat a Fw 190 (s profily řady NACA 23000), P-47 (s vlastním, u firmy Republic navrženým profilem) či jiné..? (Snad víš, že právě pokus firmy Republic navrhnout pro Thunderbolt nové křídlo s laminárním profilem se neukázal „tím pravým ořechovým“...) Krom toho, není možné na jednu konstrukci jen tak „noroubovat“ jiný profil, už jen proto, že třeba po takové změně by se změnily momenty (čili bylo by tomu nutné uzpůsobit i polohu těžiště, příp. i překonstruovat ocasní plochy), čili spíše můžeme mluvit o nové konstrukci, která by nanejvýše využívala již zavedené výrobní technologie... Tudíž pardon, ale psát něco o tom, zda-li (či proč ne) byl použit jiný (laminární) profil je poněkud mimo...