Ta Glynwedem uváděná čísla jsou hodně zajímavá. Troufám si podle nich dokonce říct, že Luftwaffe by nad českým nebem měla maximálně mírnou převahu, která by se v průběhu bojů mohla zvrtnout na obě strany.
Dva důvody: vyrovnaná síla i kvalita stíhacího letectva. To je věc, kterou jsme bez informací z druhé strany dlouho ani nepovažovali za reálnou, ale zřejmě to tak bylo.
B-534 pozdějších provedení je raným Bf 109 velmi rovnocenným protivníkem. Má sice horší aerodynamiku a tím pádem maximální rychlost, ale zase výkonnější motor a menší hmotnost, o obratnosti nemluvě. Výsledek boje by proto zřejmě závisel hodně na podmínkách. Při rychlých střetech s momentem překvapení by měli Němci zřejmě navrch, naopak jakmile by se rozvinul rozsáhlejší boj, mohly mít B-534 dokonce navrch díky větší dynamice a pravděpodobně i akceleraci z nižších rychlostí.
Osobně mi to přijde ze všeho nejvíc podobné srovnání Hurricanu a Bf 109E během Bitvy o Británii, ty rozdíly jsou hodně podobné.
Re: Počty jednotlivých typů stíhačů LW
Honza B. 30. 4. 2016 00:52Dva důvody: vyrovnaná síla i kvalita stíhacího letectva. To je věc, kterou jsme bez informací z druhé strany dlouho ani nepovažovali za reálnou, ale zřejmě to tak bylo.
B-534 pozdějších provedení je raným Bf 109 velmi rovnocenným protivníkem. Má sice horší aerodynamiku a tím pádem maximální rychlost, ale zase výkonnější motor a menší hmotnost, o obratnosti nemluvě. Výsledek boje by proto zřejmě závisel hodně na podmínkách. Při rychlých střetech s momentem překvapení by měli Němci zřejmě navrch, naopak jakmile by se rozvinul rozsáhlejší boj, mohly mít B-534 dokonce navrch díky větší dynamice a pravděpodobně i akceleraci z nižších rychlostí.
Osobně mi to přijde ze všeho nejvíc podobné srovnání Hurricanu a Bf 109E během Bitvy o Británii, ty rozdíly jsou hodně podobné.
Vaše odpověď: