Tento názor mě zaujal a proto ho chci doplnit drobným odkazem. Tehdejší Luftwaffe byla v době mnichovské krize asi opravdu víc o propagandě a balamucení, než jsme si ochotni připustit, ovlivnění jejími pozdějšími fantastickými úspěchy. Vyhledal jsem si proto v sešitku "Vojenská letectva v době mnichovské krize", který kdysi vyšel v LK údaje o německých stíhačkách.
Celkem mělo působit v září 1938 v první linii téměř 400 už poměrně ošuntělých dvouplošníků Arado Ar-68 verzí E a F (u 9 stíhacích skupin) a 12 předsériových Heinkelů He-112B-0. Čtrnáct stíhacích skupin pak mělo být vyzbrojeno celkem 510 kusy Messerschmittů verzí B-1, B-2 a C-1, z nichž však asi 10 procent bylo nasazeno ve Španělsku. Zajímavé je, že autoři tu vůbec nezmiňují verzi D. Buďto nesloužila v první linii, nebo nezačala do září sjíždět z výrobních pásů a nebo ji prostě omylem zaměnili s verzí C-1.
Podle stejných autorů byly použité motory a maximální rychlosti stíhaček následující:
Ar-68 E (Jumo 210D, 500kW) - 335km/h.
Ar-68 F (BMW VI U, 586kW) - 330km/h.
Bf-109 B-2(Jumo 210Da, 500kW) - 465km/h.
Bf-109 C-1 (Jumo 210Ga, 510kW) - 470km/h.
Ve zmíněné publikaci je také spoustu dalších zajímavostí, které na tomto fóru zatím nezazněli. Proto nemohu jinak než vám ho doporučit k prostudování, možná trošku otřese skálopevných přesvědčením o zastaralosti československého letectva, které většina z vás má.
Re: Max. rychlost Bf 109 D-1
zapp 12. 12. 2009 18:57Celkem mělo působit v září 1938 v první linii téměř 400 už poměrně ošuntělých dvouplošníků Arado Ar-68 verzí E a F (u 9 stíhacích skupin) a 12 předsériových Heinkelů He-112B-0. Čtrnáct stíhacích skupin pak mělo být vyzbrojeno celkem 510 kusy Messerschmittů verzí B-1, B-2 a C-1, z nichž však asi 10 procent bylo nasazeno ve Španělsku. Zajímavé je, že autoři tu vůbec nezmiňují verzi D. Buďto nesloužila v první linii, nebo nezačala do září sjíždět z výrobních pásů a nebo ji prostě omylem zaměnili s verzí C-1.
Podle stejných autorů byly použité motory a maximální rychlosti stíhaček následující:
Ar-68 E (Jumo 210D, 500kW) - 335km/h.
Ar-68 F (BMW VI U, 586kW) - 330km/h.
Bf-109 B-2(Jumo 210Da, 500kW) - 465km/h.
Bf-109 C-1 (Jumo 210Ga, 510kW) - 470km/h.
Ve zmíněné publikaci je také spoustu dalších zajímavostí, které na tomto fóru zatím nezazněli. Proto nemohu jinak než vám ho doporučit k prostudování, možná trošku otřese skálopevných přesvědčením o zastaralosti československého letectva, které většina z vás má.
Vaše odpověď: