Na netu jsem našel zajímavý článek o eskadře Espaňa (Malraux) : www.geocities.com/scwmofs/Potez54.html
Je v něm zmínka o Janu Ferákovi, který v ní sloužil . Co je ale zajímavé, článek poskytuje možné vysvětlení, jak se Jan Ferák dostal k bombardérům. Jak jsem s pomocí mé chatrné angličtiny pochopil, u eskadry Espaňa (Malraux)nebylo neobvyklé, že piloti přesedali ze stíhaček na bombardéry a naopak. No, létat s bombardérem, kde každý člen posádky mluvil jiným jazykem, to musela být dobrá sebevražda. Domnívám se, že když došlo k rozpuštění eskadry (únor 1937) byl Ferák požádán svými českými kolegy aby s nimi zůstal a vytvořil tak českou posádku - tím se zvýšila jejich šance na přežití.
Jestli to tak bylo, tak se Ferák vzdal kvůli kamarádům kariéry úspěšného stíhače. Klobouk dolů!
Jenže tohle všechno je jen teorie. Autor článku neuvádí žádné prameny, takže je to celé na vodě ....
Ferák - pilot bombardéru
D.Martin 27. 6. 2008 18:58Je v něm zmínka o Janu Ferákovi, který v ní sloužil . Co je ale zajímavé, článek poskytuje možné vysvětlení, jak se Jan Ferák dostal k bombardérům. Jak jsem s pomocí mé chatrné angličtiny pochopil, u eskadry Espaňa (Malraux)nebylo neobvyklé, že piloti přesedali ze stíhaček na bombardéry a naopak. No, létat s bombardérem, kde každý člen posádky mluvil jiným jazykem, to musela být dobrá sebevražda. Domnívám se, že když došlo k rozpuštění eskadry (únor 1937) byl Ferák požádán svými českými kolegy aby s nimi zůstal a vytvořil tak českou posádku - tím se zvýšila jejich šance na přežití.
Jestli to tak bylo, tak se Ferák vzdal kvůli kamarádům kariéry úspěšného stíhače. Klobouk dolů!
Jenže tohle všechno je jen teorie. Autor článku neuvádí žádné prameny, takže je to celé na vodě ....
Vaše odpověď: