Bývalý fronťák pplk. Aftanas Valko přežil řadu svých prostřelených T-34 a s T-34/85 v roce 1963 dokázal v plné rychlosti při jízdě s prudkého kopce na cvičišti Voj.školy v Mor. Třebové přeskočit zákop i s předprsní a dopadnout šestnáct kroků za ni. Pak se bez problémů otočil na místě o 180° a vrátil se do okopu na vrchu cvičiště, do něhož sjel po opětovném obratu o 180° pozadu s děsivým zvukem dorazů torzního pérování. K žádnému poškození nedošlo. Horší problém byl, že i u poválečných motorů docházelo v rozsahu cca 1250-1300 ot/min k rozkmitání některých jeho otáčivých částí a tyto otáčky bylo při potřebě jejich překročení nařízeno překonávat skokem, tedy co nejrychleji. Jinak hrozilo zničení např. ojnic nebo klik.hřídele (stalo se v r.1964 při jízdě na cvičišti v Plaveckém Podhradí. Vše z vlastní zkušenosti!
Pro "Bývalého tankistu" od Gryzlova
Krojc 18. 12. 2006 06:33Vaše odpověď: