K souboji B-534 versus CR-32 doporučuji NASTUDOVAT odpověď www.fronta.cz/dotaz/b-534-v-male-vojne z té jasně plyne, že v obou případech měli Maďaři na své straně podstatné výhody. Pokud mluvíte s despektem o Š-328, pak je na místě připomenout jejich působení během SNP, kdy nebyl sestřelen ani jediný a to byly nasazovány velmi intenzívně právě na podporu pozemních jednotek - navíc se dokázal i úspěšně bránit modernějším letadlům.
A nakonec něco o srovnávání Bf 109 a B-534. B-534 neměla pancéřování ani obaly nádrží, Bf 109 ale také ne (byly to až E-4, které se roku 1940 dočkaly této vymoženosti). Také výzbroj B-534 byla ve většině silnější než výzbroj Bf 109 (ty roku 1938 nesly nejčastěji dva kulomety ráže 7,92mm). Výkony Bf 109 nebyly zdaleka tak dominantní - platí to zejména o verzi "D" - zde motor evidentně nestačil na nárůst hmotnosti. Nespolehlivost motorů řady DB 6XX je notoricky známá. A na závěr - LW v roce 1938 byla UBOZE vycvičená - její řadoví piloti měli naprosto nedostatečný "nálet", jednotky existovaly krátce, byly nekompletní, scházely náhradní díly, munice, motory, kvalifikovaná obsluha. Sama LW např. uvádí že do vypuknutí války měli její piloti jen na Bf 109 na 1500 při přistání - a to šlo jen o výcvik.
Ako to mohlo priebiehať-môj názor
Tom 2. 10. 2006 19:48A nakonec něco o srovnávání Bf 109 a B-534. B-534 neměla pancéřování ani obaly nádrží, Bf 109 ale také ne (byly to až E-4, které se roku 1940 dočkaly této vymoženosti). Také výzbroj B-534 byla ve většině silnější než výzbroj Bf 109 (ty roku 1938 nesly nejčastěji dva kulomety ráže 7,92mm). Výkony Bf 109 nebyly zdaleka tak dominantní - platí to zejména o verzi "D" - zde motor evidentně nestačil na nárůst hmotnosti. Nespolehlivost motorů řady DB 6XX je notoricky známá. A na závěr - LW v roce 1938 byla UBOZE vycvičená - její řadoví piloti měli naprosto nedostatečný "nálet", jednotky existovaly krátce, byly nekompletní, scházely náhradní díly, munice, motory, kvalifikovaná obsluha. Sama LW např. uvádí že do vypuknutí války měli její piloti jen na Bf 109 na 1500 při přistání - a to šlo jen o výcvik.