Komentáře k: Konec války, Den osvobození nebo Den vítězství?

Zpět na: Konec války, Den osvobození nebo Den vítězství?
  • Když den tak DEN

    David 28. 4. 2006 11:44
    Pokud máme slavit "den" a ne datum. Potom myslím,že "Den osvobození",protože my sami bychom si s němci neporadili.Ale hlavně musíme slavit 9.5. protože celý den 8.5.45 němci stále ještě oficielně byli ve válečném stavu.Kapitulace platila od 23,01 a to už není den,ale noc!!!"Míru jsme si ve dne mohli"užívat" až od 9.5.45. Tak k čemu nám vlastně ty naši poslanci jsou ???? je všechno zbytečně komplikují!!!
    • Re: Když den tak DEN

      Josef Musil 7. 5. 2015 15:02
      kapitilaci Německo podepsalo SSSR dne 9.5.1945 v 0:16 London TIME tedy GMTH !!! Tedy 1:16 berlinského letního času, tedy 2:16 Pražského času a v 4:16 Moskvy - ¨tedy vždy 9/5/1945 Ing. Josef Musil
    • Re: Když den tak DEN

      vs 7. 5. 2006 12:20
      Myslím si to isté. Prečo sa oslavuje posledný deň vojny a nie prvý deň mieru.Tzn., že vojaci padlí 9.5. padli akože už po 2. sv. v.?Článok velmi dobre spracovaný.Ďakujem.
      • Re: Když den tak DEN

        lada 9. 5. 2006 12:44
        No z tohoto pohledu je to jedno, protoze se na nekterych mistech bojovalo i po 10.5., takze i v pripade ze budeme oslavovat 9.5. budou existovat vojaci co padli az po valce.
        • Re: Když den tak DEN

          Radek 1. 9. 2006 09:35
          Milín, Slivice, Příbramsko-boje trvaly do večerních hodin 12.května 1945. Neměl by se spíše slavit den posledního výstřelu 2.sv.války-tedy skutečný konec války a okupace?
    • Re: Když den tak DEN

      YAMATO 30. 4. 2006 01:57
      IMHO ani taková Francie by si s Němci (si s Němci!) sama (a ne sama!) neporadila...a představte si Francouze, jak slaví DEN OSVOBOZENÍ...absurdní! Podíleli se naši vojáci, odbojáři, politici atd. na porážce nacismu (OSY)? Jednoznačně ano. Pak proč ne DEN VÍTĚZSTVÍ?
      • Re: Když den tak DEN

        ivana 16. 2. 2009 18:36
        Já teda s pojmem Den vítězství nesouhlasim. Česko osvobodili zvětší části Rusové a západní Čechy Američané. Povstání Čechů se konalo až na konci války, a tak celou válku vyhrála vlastně sovětská armáda. Kdyby nevyhráli bitvu u Stalingradu, tak bůhví co by se tady dneska dělo, to si ani nedokážeme představit. Tak proč brát zásluhy jiným.
        • Re: Když den tak DEN

          kudlanka 8. 5. 2009 13:03
          No s tim osvobozenim ruskou armadou je to slozitejsi...nemuselo se na ne chvilku cekat? Aby se naplnilo vyssi politikareni o valecnych cilech, ktere nakonec vedlo ke studene valce... Ze valku vyhrala ruska armada bych taky tak presvedcive netvrdil...
          • Re: Když den tak DEN

            Saša,Brno 25. 5. 2010 11:26
            Neznám přesnou statistiku, ale na západní frontě padlo kolem 1600+- Čechoslováků na rozdíl při osvobozování Československa přes 8500 Čechoslováků co bojovalo na východní frontě (Dukla ,Ostravsko atd.). A fakt proč bylo stanoveno kde se mají některá vojska zastavit je zcela jasný, protože jinak by v tom byl bordel a z války proti nacistům by byla válka SSSR verzus USA.Patton mohl být rád, že Rusové ještě nebyli u Plzně, protože by to tam dopadlo jako v jiné části linie kde dva ruské tanky , které z nějakého důvodu překročili demarkační čáru zkončili na mušce amíků, protože mysleli, že to jsou němci.Uvědom me si , že již tenkrát nešlo o to kdy budeme osvobozeni, ale které straně zůstane , které území. A na tom nic nezměníme touto diskuzí ať se nám to zdá správné nebo ne. A pro zajímavost platnost kapitulace Německa platila od půlnoci 9.května, i když byla podepsána 8.května.Hold převracení faktů bylo a opět zase je. Naše dějiny jsou pouze plné rektálního gelu a je jedno jestli byl použitý na východ nebo na západ.
            • Re: Když den tak DEN

              Ondra 17. 8. 2014 22:13
              Naprostý souhlas. Už se u nás opět překrucují dějiny. Osvobození Evropy by USA a VB spíš nebylo vůbec možné, nebo kdyby ano, tak ve výrazně delší době, když ještě v lednu 1945 žádal Churchill Stalina, aby SSSR zahájilo velkou ofenzívu, protože Spojenci dostávali v Ardenách co proto a i sám Churchill napsal, že by je Němci zatlačili zpět do moře.. A Sověti zahájili. A ano, kapitulace se podepsala 8.5.1945 s účinností od 0.01 hod 9.5.1945. Lze to velmi snadno ověřit, kapitulační listina je dostupná na internetu... Takže článek je tendenční a z velké části nepravdivý.
              • Re: Když den tak DEN

                marie 8. 5. 2017 11:05
                Vážení, tatínka mi osvobodily v Dachau Rusové 9.5.1945.ČEKAL na ně, i další vězňové, celou válku. Nikdy po válce nevyvěsil naší i ruskou vlajku 8.5., ale vždy 9.5. Nenáviděl vládu, která jen překrucuje. Držím se pravdy přímého účastníka vězně z koncentráku a to je mého otce. Rozsvěcuji svíčku mému otci i všem vězňům, kteří zažili koncentráky, naší republiky, 9.5. a na tom se nedá nic měnit. Dle podpisu a platnosti kapitulace Sobotka lže a nechá učitele učit děti lžím. Napravte pane Sobotka data osvobození podle smluv. Sám říkáte, že se striktně držíte ústavy, tak se držte i smluv. A nebo raději odejděte. Učit naši budoucnost lžím je na nepováženou.
              • Re: Když den tak DEN

                jkl 18. 8. 2014 12:43
                Velmi snadno lze ověřit, že nemáš pravdu. Pleteš si totiž moskevský a středoevropský čas. Tvůj komentář je tendenční a z velké části nepravdivý.

                Každý si může na internetu jednoduše ověřit, že kapitulace u nás vstoupila v platnost 8. května 1945 ve 23:01 hodin středoevropského času. V Moskvě bylo již 9. května 0:01 hodin.

                Viz
                en.wikipedia.org/wiki/German_Instr...
                ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BA...
Zobrazit všechny komentáře k: Konec války, Den osvobození nebo Den vítězství?