Průzkumná letadla
|
|
---|---|
Populární "éropisálek" Čech tvrdí, že v Thajsku v Bangkoku v tamním leteckém muzeu kdysi měli jedinou dochovanou H6K. To docela čumím. | |
|
|
Když už jsme se tu před časem bavili o vzletu letadla z malého člunu - z podobného soudku, ale již z druhé války, ve středomoří: | |
|
|
Abych se vrátil k diskuzi o Merifieldovi... "Jakýsi" Merifield byl poměrně významnou postavou u fotoprůzkumu. Náhodou jsem to jméno zahlédl dneska v knihovně - nekecá-li Vilém Nejtek (Smrt se učí létat a pozdější derivát), tak jeho záběry Peenemünde poprvé zachytily V-1. Že by náhodná shoda jmen a typu letadla... |
|
|
|
www.fronta.cz/kalendar/prelet-atlantiku-za-5... škoda, že o tomhle ve starém Letectví nenapsali nic víc. | |
|
|
Až budu doma, tak se podívám na přesnou citaci a dám ji sem. | |
|
|
Tak nějak jsem to myslel - tedy že "nárazy až 40 km/h" jsou o dost příznivější podmínky než by (typicky) Němci nad Atlantikem potkali. Navíc s jejich meteorologickou službou, resp. její absencí v rozsahu, v jakém ji měli k dispozici Spojenci, si nejsem jistý, jestli by uměli s dostatečnou spolehlivostí odhadnout moment, kdy by takové podmínky nastaly.
Algernon napsal v č. 309: To byl jeden z důvodů, proč jsem tu citaci vybral a vložil sem. Podle toho, jak jsem to pochopil, potřebovali pro formulaci požadavků na Amerikabomber nejkratší vzdálenost z kontinentální Evropy do New Yorku. V předchozím textu je zmíněno, že se prvotní údaje z různých zdrojů lišily, takže se pravděpodobně ztratil čas ve smyslu "kdo to má blbě a kdo to napraví" (plus různé nastavování priorit celého projektu atlantického bombardéru - občas to bylo všem fuk, občas někdo zahořel touhou, zjistit, jak daleko to vlastně skutečně je) a s definitivní platností se k věrohodným číslům dostali (ať už to spočetli, vytáhli z námořníků nebo od Lufthansy) až v červnu 1942. "Ona vzdálenost (řekněme třeba z Brestu) předtím byla nějaká jiná, nebo jen „neoficiální“ — a oficiální byla teprve tehdy, když ji posvětilo ministerstvo?" |
|
|
|
Půjčil jsem si knihu Luftwaffe nad Amerikou od Manfreda Griehla (search.mlp.cz/?lang=cs&action=sTitul&...). Na celkové hodnocení je brzy (i když mě prsty svrbí, tak je to přece jen z roku 2008), ale zaujala mě tato pasáž:
Prvního června 1942 se říšskému ministerstvu konečně podařilo vypočítat nejkratší vzdálenost mezi francouzským pobřežím a New Yorkem. Z Brestu to bylo nyní oficiálně 5530 km, zatímco z Bordeaux 5850 km. Ministerstvo navíc požadovalo, aby nutná rezerva paliva činila patnáct a nikoli deset procent jako dříve. Chtělo tak zaručit, že se letouny vrátí za každou cenu šťastně do Francie. Göring k tomu poznamenal: Ale Američané taky tuším pořádně prozkoumali jetstream až v souvislosti s přelety Atlantiku a operacemi B-29, ne? Člověk nikdy neví, jaké bude při zpátečním letu zrovna počasí, a je proto třeba být připraven na možnost, že trasa bude muset být pozměněna kvůli mlze. Než letci dosáhnou pobřeží, musí mít rezervu paliva na nejméně 600-800 km, aby tak měli možnost orientovat se nad pevninou. V obou směrech je navíc zapotřebí počítat s tím, že nárazový vítr může činit 40 km/hod. |
|
|
|
guano napsal v č. 305: Bohužel, to byla jediná co se letadel týká... "Nemáš tam ještě nějakou takovou zajímavou fotečku ?" |
|
|
|
Není zač Nemáš tam ještě nějakou takovou zajímavou fotečku ? |
|
|
|
Pánové, díky moc. | |
|
|
Bréguet 19, souhlasím s Guanem. Byly i v Polsku. | |
|
|
Tipnul bych to na Breguet Bre 19. Jugoslávci je používali se třemi různými motory, a dokonce je i vyráběli v licenci. |
|
|
|
Může někdo identifikovat letadlo? Fotka někdy z roku 1941, předpokládám že asi z Jugoslávie? Přiložené soubory jsou přístupné po přihlášení
|
|
|
|
Díky - já jsem uvažoval, který parametr by to mohl být, a přišel jsem jen na dolet jakožto případně relevantní v situaci Orionu - a v něm se nezdálo, že by E8N Arado překonával. | |
|
|
Z napsal v č. 298: Především si Němci pochvalovali menší plošné zatížení E8N2, vyšší stoupavost a měrný výkon motoru HP/kg hmotnosti. Dolet měl stroj v podstatě stejný, ale kvůli menší hmotnosti jak vzletové, tak i prázdné a menším rozměrům se s ním na palubě i na vodě údajně daleko lépe manipulovalo. Stroj byl dle pilotů nepoměrně obratnější než Arado. Navíc měl i menší spotřebu paliva, což se odráželo i na faktu, že nádrž na letecký benzin na palubě HSK postačovala na více dlouhodobých letů. Jediné, nač si jeho piloti stěžovali, byla poměrná křehkost konstrukce, na což v podstatě doplatili. Více nevím, co bych k tomu ještě sehnal. "Mohl bych se zeptat, v které oblasti byly ty výkony lepší oproti Ar 196? " |
|
|
|
www.fronta.cz/ss-niagara-titanic-pacifiku (....) ORION vyplul směrem k Marianským ostrovům, kde 1. února 1941 převzal na svoji palubu japonský hydroplán Nakajima E8N (spojenecké kódové jméno Dave), který měl lepší výkony než jeho Arado.
Mohl bych se zeptat, v které oblasti byly ty výkony lepší oproti Ar 196? Já si v oblasti letadel nenárokuji žádné zvláštní znalosti - ale víceméně jsem Nakadžimu E8N považoval za typ v roce 1941 spíš "výběhový", nemající mnoho co nového nabídnout. |
|
|
|
Je toho plnej net...mně se hlavně líbí, jak ten stíhač prý vyrůstal na Saint-Exupéryho knihách... Abych nezapomněl: už je to asi čtvrtý nebo pátý letec Luftwaffe, kdo se k tomu hlásí, či kterému se to připisuje. |
|
|
|
zpravy.idnes.cz/sestrelil-jsem-saint-exupery... Další vzpomínka po šedesáti letech, moc se mi tomu nechce věřit — když ani neuvádí, proč zrovna téhle své verzi věří (na druhou stranu, nemusí to být jeho chyba, ale „novinářských krys“). |
|
|
|
Moby napsal v č. 282:
"Já fakt končím, člověk nevině zmíní jedny specifikace, a hned mu začnou vyvracet že z nich Mossie nevychází, i když to vůbec netvrdí."
Algernon napsal v č. 284: Možná úplně nekončím, ale abych tomu věřil mě fakt nenuť.
"Já ti to neberu, když se ti to líbí, či tomu věříš… "
Moby napsal v č. 217:
" je slušnost se o nich zmínit,ne?"
Moby napsal v č. 258:
"šak to taky dělám vychytrale a netrvrdím že z nich Mossie pochází přímo "
Algernon napsal v č. 284: Já sem důvěřivej, mě stačí že u DH začali přemejšlet že asi nějakej bombardér postavěj. Jako ten impuls, jak píše Yamato.
" Já tomu uvěřím, až uvidím něco o projektu od DH, který byl alespoň nabídnut k spec. P.13/36… "
YAMATO napsal v č. 234: -Takže někoho kdo má ty technický věcy na háku tím asi štveme, ale prostě zmínit to takhle snad nemůže moc vadit, ne? "P.13/36 lze brát jako to první postrčení, impuls k přemýšlení..." |
|
|
|
guano napsal v č. 289: Kdo psal že byl? O to zde vůbec nikdy nešlo. To je jen oblíbená Algyho kratochvíle něco vytrhnout z textu, otočit to, promačkat a pak vyvracet něco, co nikdo netrvdí. "Minimálně to znamená, že Mossie není výsledkem specifikací P.13/36" |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII ve vzduchu
- > Průzkumná letadla