Průzkumná letadla

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
1-20 z 239
1 2 3 4 >>
Po
Tom 31.3.2014 21:19 - č. 319
Tom Populární "éropisálek" Čech tvrdí, že v Thajsku v Bangkoku v tamním leteckém muzeu kdysi měli jedinou dochovanou H6K. To docela čumím.
čet.Hrad 22.1.2013 14:23 - č. 318
čet.Hrad Když už jsme se tu před časem bavili o vzletu letadla z malého člunu - z podobného soudku, ale již z druhé války, ve středomoří:
Tom 19.1.2013 23:18 - č. 316
Tom Abych se vrátil k diskuzi o Merifieldovi... "Jakýsi" Merifield byl poměrně významnou postavou u fotoprůzkumu. Náhodou jsem to jméno zahlédl dneska v knihovně - nekecá-li Vilém Nejtek (Smrt se učí létat a pozdější derivát), tak jeho záběry Peenemünde poprvé zachytily V-1.

Že by náhodná shoda jmen a typu letadla...
Tom 20.9.2012 21:29 - č. 315
Tom www.fronta.cz/kalendar/prelet-atlantiku-za-5... škoda, že o tomhle ve starém Letectví nenapsali nic víc.
karaya1 20.9.2012 20:17 - č. 312
karaya1 Až budu doma, tak se podívám na přesnou citaci a dám ji sem.
karaya1 20.9.2012 19:58 - č. 310
karaya1 Tak nějak jsem to myslel - tedy že "nárazy až 40 km/h" jsou o dost příznivější podmínky než by (typicky) Němci nad Atlantikem potkali. Navíc s jejich meteorologickou službou, resp. její absencí v rozsahu, v jakém ji měli k dispozici Spojenci, si nejsem jistý, jestli by uměli s dostatečnou spolehlivostí odhadnout moment, kdy by takové podmínky nastaly.
Algernon napsal v č. 309:
"Ona vzdálenost (řekněme třeba z Brestu) předtím byla nějaká jiná, nebo jen „neoficiální“ — a oficiální byla teprve tehdy, když ji posvětilo ministerstvo?"
To byl jeden z důvodů, proč jsem tu citaci vybral a vložil sem. Podle toho, jak jsem to pochopil, potřebovali pro formulaci požadavků na Amerikabomber nejkratší vzdálenost z kontinentální Evropy do New Yorku. V předchozím textu je zmíněno, že se prvotní údaje z různých zdrojů lišily, takže se pravděpodobně ztratil čas ve smyslu "kdo to má blbě a kdo to napraví" (plus různé nastavování priorit celého projektu atlantického bombardéru - občas to bylo všem fuk, občas někdo zahořel touhou, zjistit, jak daleko to vlastně skutečně je) a s definitivní platností se k věrohodným číslům dostali (ať už to spočetli, vytáhli z námořníků nebo od Lufthansy) až v červnu 1942.
karaya1 10.8.2012 00:09 - č. 307
karaya1 Půjčil jsem si knihu Luftwaffe nad Amerikou od Manfreda Griehla (search.mlp.cz/?lang=cs&action=sTitul&amp...). Na celkové hodnocení je brzy (i když mě prsty svrbí, tak je to přece jen z roku 2008), ale zaujala mě tato pasáž:
Prvního června 1942 se říšskému ministerstvu konečně podařilo vypočítat nejkratší vzdálenost mezi francouzským pobřežím a New Yorkem. Z Brestu to bylo nyní oficiálně 5530 km, zatímco z Bordeaux 5850 km. Ministerstvo navíc požadovalo, aby nutná rezerva paliva činila patnáct a nikoli deset procent jako dříve. Chtělo tak zaručit, že se letouny vrátí za každou cenu šťastně do Francie. Göring k tomu poznamenal:
Člověk nikdy neví, jaké bude při zpátečním letu zrovna počasí, a je proto třeba být připraven na možnost, že trasa bude muset být pozměněna kvůli mlze. Než letci dosáhnou pobřeží, musí mít rezervu paliva na nejméně 600-800 km, aby tak měli možnost orientovat se nad pevninou. V obou směrech je navíc zapotřebí počítat s tím, že nárazový vítr může činit 40 km/hod.
Ale Američané taky tuším pořádně prozkoumali jetstream až v souvislosti s přelety Atlantiku a operacemi B-29, ne?
Glynwed 25.1.2012 11:19 - č. 306
Glynwed
guano napsal v č. 305:
"Nemáš tam ještě nějakou takovou zajímavou fotečku ?"
Bohužel, to byla jediná co se letadel týká...
guano 25.1.2012 08:31 - č. 305
guano Není zač
Nemáš tam ještě nějakou takovou zajímavou fotečku ?
Glynwed 24.1.2012 19:15 - č. 304
Glynwed Pánové, díky moc.
Tom 24.1.2012 16:45 - č. 303
Tom Bréguet 19, souhlasím s Guanem. Byly i v Polsku.
guano 24.1.2012 09:41 - č. 302
guano Tipnul bych to na Breguet Bre 19.
Jugoslávci je používali se třemi různými motory, a dokonce je i vyráběli v licenci.
Glynwed 24.1.2012 08:41 - č. 301
Glynwed Může někdo identifikovat letadlo? Fotka někdy z roku 1941, předpokládám že asi z Jugoslávie?
Přiložené soubory jsou přístupné po přihlášení
Z 4.12.2011 21:05 - č. 300
Z Díky - já jsem uvažoval, který parametr by to mohl být, a přišel jsem jen na dolet jakožto případně relevantní v situaci Orionu - a v něm se nezdálo, že by E8N Arado překonával.
Krojc 2.12.2011 12:15 - č. 299
Krojc
Z napsal v č. 298:
"Mohl bych se zeptat, v které oblasti byly ty výkony lepší oproti Ar 196? "
Především si Němci pochvalovali menší plošné zatížení E8N2, vyšší stoupavost a měrný výkon motoru HP/kg hmotnosti. Dolet měl stroj v podstatě stejný, ale kvůli menší hmotnosti jak vzletové, tak i prázdné a menším rozměrům se s ním na palubě i na vodě údajně daleko lépe manipulovalo. Stroj byl dle pilotů nepoměrně obratnější než Arado. Navíc měl i menší spotřebu paliva, což se odráželo i na faktu, že nádrž na letecký benzin na palubě HSK postačovala na více dlouhodobých letů. Jediné, nač si jeho piloti stěžovali, byla poměrná křehkost konstrukce, na což v podstatě doplatili. Více nevím, co bych k tomu ještě sehnal.
Z 1.12.2011 16:38 - č. 298
Z
www.fronta.cz/ss-niagara-titanic-pacifiku (....) ORION vyplul směrem k Marianským ostrovům, kde 1. února 1941 převzal na svoji palubu japonský hydroplán Nakajima E8N (spojenecké kódové jméno Dave), který měl lepší výkony než jeho Arado.
Mohl bych se zeptat, v které oblasti byly ty výkony lepší oproti Ar 196? Já si v oblasti letadel nenárokuji žádné zvláštní znalosti - ale víceméně jsem Nakadžimu E8N považoval za typ v roce 1941 spíš "výběhový", nemající mnoho co nového nabídnout.
Tom 17.3.2008 18:23 - č. 297
Tom Je toho plnej net...mně se hlavně líbí, jak ten stíhač prý vyrůstal na Saint-Exupéryho knihách...

Abych nezapomněl: už je to asi čtvrtý nebo pátý letec Luftwaffe, kdo se k tomu hlásí, či kterému se to připisuje.
karaya1 17.3.2008 17:13 - č. 296
karaya1 zpravy.idnes.cz/sestrelil-jsem-saint-exupery...

Další vzpomínka po šedesáti letech, moc se mi tomu nechce věřit — když ani neuvádí, proč zrovna téhle své verzi věří (na druhou stranu, nemusí to být jeho chyba, ale „novinářských krys“).
Moby 15.12.2007 21:06 - č. 294
Moby
Moby napsal v č. 282:
"Já fakt končím, člověk nevině zmíní jedny specifikace, a hned mu začnou vyvracet že z nich Mossie nevychází, i když to vůbec netvrdí."
Algernon napsal v č. 284:
"Já ti to neberu, když se ti to líbí, či tomu věříš… "
Možná úplně nekončím, ale abych tomu věřil mě fakt nenuť.
Moby napsal v č. 217:
" je slušnost se o nich zmínit,ne?"
Moby napsal v č. 258:
"šak to taky dělám vychytrale a netrvrdím že z nich Mossie pochází přímo "

Algernon napsal v č. 284:
" Já tomu uvěřím, až uvidím něco o projektu od DH, který byl alespoň nabídnut k spec. P.13/36… "
Já sem důvěřivej, mě stačí že u DH začali přemejšlet že asi nějakej bombardér postavěj. Jako ten impuls, jak píše Yamato.
YAMATO napsal v č. 234:
"P.13/36 lze brát jako to první postrčení, impuls k přemýšlení..."
-Takže někoho kdo má ty technický věcy na háku tím asi štveme, ale prostě zmínit to takhle snad nemůže moc vadit, ne?
YAMATO 9.12.2007 22:03 - č. 292
YAMATO
guano napsal v č. 289:
"Minimálně to znamená, že Mossie není výsledkem specifikací P.13/36"
Kdo psal že byl? O to zde vůbec nikdy nešlo. To je jen oblíbená Algyho kratochvíle něco vytrhnout z textu, otočit to, promačkat a pak vyvracet něco, co nikdo netrvdí.
1-20 z 239
1 2 3 4 >>
Po