Dobrý den.
Předně nikdy jsem nestudoval stav armád v I.s.v, přesto mne jedna věc zarazila:
"
Následují touto komisí potvrzené likvidační práce na německé vojenské síle a jejích prostředků:
....
B. Letectvo
15 714 stíhacích a bombardovacích letadel
27 757 leteckých motorů
"
Je tento počet reálný? A jakých čísel dosahoval stav letectva Dohody?
Případně co se stalo se vzducholoděma po válce, zničili se nebo se předali osobní dopravě?
děkuji za odpověď.
autoři předmluvy trochu přeháněli, když všechna letadla označili za "stíhací a bombardovací", podle pana Němečka disponovalo Německo v listopadu 1918 cca 15 tisíci letouny všech druhů, z nichž asi 2700 bylo v první linii. (Zajímavý je poměr stíhaček k bombardérům na frontě: 37,4 % oproti jen 9,8 %. "Zbytek" - více než polovina - byly průzkumné stroje.)
U států Dohody byly počty následující: Británie celkem cca 22 tisíc, Francie cca 17 tisíc. P. Němeček udává velikost frontových jednotek Francie na cca 3300 letadel a Británie na asi 1750 letadel - RAF přitom v 188 squadronách mělo přes 3300 strojů. Nepoměr bude patrně způsobený umístěním části britských jednotek na domácích ostrovech k obraně před německými nálety.
Osud vojenských vzducholodí po válce byl různý: některé byly zničeny vlastními osádkami, některé předány spojenecké kontrolní komisi, pro USA a Británii bylo dokonce vyrobeno několik nových kusů. Konkrétně v Německu se žádná bývalá vojenská vzducholoď neujala pravidelné civilní linky.
dotaz_realnost
mrtvypes 29. 4. 2013 15:38Předně nikdy jsem nestudoval stav armád v I.s.v, přesto mne jedna věc zarazila:
"
Následují touto komisí potvrzené likvidační práce na německé vojenské síle a jejích prostředků:
....
B. Letectvo
15 714 stíhacích a bombardovacích letadel
27 757 leteckých motorů
"
Je tento počet reálný? A jakých čísel dosahoval stav letectva Dohody?
Případně co se stalo se vzducholoděma po válce, zničili se nebo se předali osobní dopravě?
děkuji za odpověď.
Re: dotaz_realnost
Jakub Skalický 2. 5. 2013 21:49autoři předmluvy trochu přeháněli, když všechna letadla označili za "stíhací a bombardovací", podle pana Němečka disponovalo Německo v listopadu 1918 cca 15 tisíci letouny všech druhů, z nichž asi 2700 bylo v první linii. (Zajímavý je poměr stíhaček k bombardérům na frontě: 37,4 % oproti jen 9,8 %. "Zbytek" - více než polovina - byly průzkumné stroje.)
U států Dohody byly počty následující: Británie celkem cca 22 tisíc, Francie cca 17 tisíc. P. Němeček udává velikost frontových jednotek Francie na cca 3300 letadel a Británie na asi 1750 letadel - RAF přitom v 188 squadronách mělo přes 3300 strojů. Nepoměr bude patrně způsobený umístěním části britských jednotek na domácích ostrovech k obraně před německými nálety.
Osud vojenských vzducholodí po válce byl různý: některé byly zničeny vlastními osádkami, některé předány spojenecké kontrolní komisi, pro USA a Británii bylo dokonce vyrobeno několik nových kusů. Konkrétně v Německu se žádná bývalá vojenská vzducholoď neujala pravidelné civilní linky.