Zápory tanku Tiger:
- Byl to těžkopádný obr, jeho motor a převodovka nebyly dimenzovány pro pohon tak těžkého vozidla (přehřívání motoru, nízká rychlost)
- Trpěl velmi často mechanickými poruchami, měl značnou spotřebu paliva a omezený dojezd. (Plná nádrž stačila cca na 2,5 hodiny činnosti v terénních podmínkách)
- Podvozek s přesazenými koly byl složitý, jeho řádná údržba v bojových podmínkách téměř nemožná (zamrzání v zimě).
- Rychlost motorického otáčení věže byla příliš malá, nemluvě o ručním otáčení. Střelba na pohyblivé cíle byla obtížná, kanón postrádal stabilizátor, takže tank nemohl vést přesnou střelbu za jízdy.
- Vysoký měrný tlak, nižší pohyblivost (v terénu na území SSSR jeden z rozhodujících faktorů).
- Do poloviny roku 1944 měl slabý 25 mm pancíř na stropu věže a korby (kořist pro letadla Typhoon, P-51 Mustang, IL-2)
- Vysoká výrobní a materiálová náročnost.
Klady:
- Mohutné pancéřování
- Výborný kanón
- Vynikající optika
Re: najlepsi?
Honza 21. 2. 2006 13:51- Byl to těžkopádný obr, jeho motor a převodovka nebyly dimenzovány pro pohon tak těžkého vozidla (přehřívání motoru, nízká rychlost)
- Trpěl velmi často mechanickými poruchami, měl značnou spotřebu paliva a omezený dojezd. (Plná nádrž stačila cca na 2,5 hodiny činnosti v terénních podmínkách)
- Podvozek s přesazenými koly byl složitý, jeho řádná údržba v bojových podmínkách téměř nemožná (zamrzání v zimě).
- Rychlost motorického otáčení věže byla příliš malá, nemluvě o ručním otáčení. Střelba na pohyblivé cíle byla obtížná, kanón postrádal stabilizátor, takže tank nemohl vést přesnou střelbu za jízdy.
- Vysoký měrný tlak, nižší pohyblivost (v terénu na území SSSR jeden z rozhodujících faktorů).
- Do poloviny roku 1944 měl slabý 25 mm pancíř na stropu věže a korby (kořist pro letadla Typhoon, P-51 Mustang, IL-2)
- Vysoká výrobní a materiálová náročnost.
Klady:
- Mohutné pancéřování
- Výborný kanón
- Vynikající optika
Vaše odpověď: