Protože je neměli. Německý válečný průmysl byl budován prakticky teprve od poloviny třicátých let a neměl čas vyvinout a k použitelné podobě dovést dostatečně výkonný a spolehlivý tankový motor. Zato Sověti pracovali na optimalizaci své ofenzivní výzbroje mnohem déle a měli tedy více času na to, aby si ujasnili, co od svých tanků chtějí.
Když se Němci seznámili s KV1 a T34, učinili hysterický pokus o rychlé vyrovnání kvality. Pokud vím, jejich rychlý vývoj vlastního dieselového motoru založeného na sovětském hliníkovém V-2-34 selhal a oni se vrátili s osvědčeným a spolehlivým benzinovým motorům vlastní konstrukce. Dá se říci, že je tlačil čas a oni neměli kapacity k vývoji, a koneckonců, i logistika mluvila proti dieselům, protože tanková vojska byla zásobována benzínem a ne naftou a jakákoli změna by znamenala nevítanou komplikaci.
Re: benzín vs nafta
jojo 23. 2. 2008 08:53Když se Němci seznámili s KV1 a T34, učinili hysterický pokus o rychlé vyrovnání kvality. Pokud vím, jejich rychlý vývoj vlastního dieselového motoru založeného na sovětském hliníkovém V-2-34 selhal a oni se vrátili s osvědčeným a spolehlivým benzinovým motorům vlastní konstrukce. Dá se říci, že je tlačil čas a oni neměli kapacity k vývoji, a koneckonců, i logistika mluvila proti dieselům, protože tanková vojska byla zásobována benzínem a ne naftou a jakákoli změna by znamenala nevítanou komplikaci.
Vaše odpověď: