Komentáře k: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers
Zpět na: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers- Home
- > Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers
- > Komentáře
Přebírání a další publikace materiálů z webu Fronta.cz - druhá světová válka je bez předchozího písemného souhlasu autorů zakázáno.
Immelmannova otočka
Honza 18. 9. 2007 20:05Re: Immelmannova otočka
Jakub Skalický 30. 9. 2007 18:17dlouho jsem váhal, jestli na tento komentář mám odpovídat, ale nakonec jsem se rozhodl jej nenechat bez odpovědi.
Podíváte-li se do textu, je tam přesně toto: "(...) po (...) Maxi Immelmannovi, jenž získal 15 vítězství a mj. je autorem překrutu" - poté vede poznámka dolů, kde je překrut dále konkretizován a popsán. Nevedu diskusi o tom, jaké manévry Immelmann za Velké války používal, pouze konstatuji, že když se dnes řekne "Immelmann", je tím ponejvíce míněn překrut.
Navíc Váš popis absolutně nedává smysl - pilot se na konci tohoto manévru (taktiky?) ocitne v převýšení ČELEM PROTI stíhanému letounu, ne za ním. Mimo to, stall není ztráta výkonu (ten se nikam ani ztratit nemůže, pomineme-li různé výkony v různých výškách), ale vztlaku.
Re: Immelmannova otočka
Josef Matějovský 10. 1. 2008 18:00Jenom pro méně zasvěcené:"Immelmann"
- česky překrut se skládá z poloviny přemetu a poloviny výkrutu. V horní úvrati přemetu pokračuje výkrut z polohy na zádech a nikam se neztratil výkon ani vztlak, ale letoun je plně řiditelný.