Za prvé bych řekl, že dle tvého dotazu si nemyslím, že jsi amatér a začátečník - je to docela odborný dotaz :-))
Než odpovím na tvůj dotaz, tak bych chtěl upozornit, že hodně odpovědí nalezneš ve výborné knize od pánů Franceva a Klimenta "Československá obrněná vozidla 1918-1948", takže neváhej a kupuj - je v prodeji druhé vydání. Podrobnější informace nalezneš také v Publikaci od vydavatelství MBI "LT vz. 35" - taktéž od pánů Franceva a Klimenta.
Průzorem ve velitelské věžičce se nemířilo.
Samotný způsob zaměřování lze těžko vysvětlit bez názorných nákresů a fotodokumentace, ale pokusím se, budeme se tedy bavit o zaměřování ve věži ...
Dělový záměrný dalekohled s 2,6 násobným zvětšením byl společný i pro spřažený kulomet, ale každá zbraň (dělo a kulomet) měla samostatnou stupnici. Tento dělový dalekohled ústil vlevo mírně nahoře (z pohledu řidiče) vedle brzdovratného válce kanónu. Všimněte si na fotografiích a nákresech tovární deformace tohoto brzdovratného válce právě na levé horní straně - je to kvůli míření. Pokud byl dělový dalekohled v boji poškozen, tak se používalo mechanického mířidla na levé straně čelní desky věže - po odklopení pancéřové krytky (dobře vidět na fotografiích)
Pro doplnění bych ještě rád zmínil, že pro střelbu z kulometů se mohla ještě používat normální mířidla, když se z kulové lafety vyjmula taková kovová zátka.
Re: zaměřovač
Papouch 11. 8. 2006 20:54Než odpovím na tvůj dotaz, tak bych chtěl upozornit, že hodně odpovědí nalezneš ve výborné knize od pánů Franceva a Klimenta "Československá obrněná vozidla 1918-1948", takže neváhej a kupuj - je v prodeji druhé vydání. Podrobnější informace nalezneš také v Publikaci od vydavatelství MBI "LT vz. 35" - taktéž od pánů Franceva a Klimenta.
Průzorem ve velitelské věžičce se nemířilo.
Samotný způsob zaměřování lze těžko vysvětlit bez názorných nákresů a fotodokumentace, ale pokusím se, budeme se tedy bavit o zaměřování ve věži ...
Dělový záměrný dalekohled s 2,6 násobným zvětšením byl společný i pro spřažený kulomet, ale každá zbraň (dělo a kulomet) měla samostatnou stupnici. Tento dělový dalekohled ústil vlevo mírně nahoře (z pohledu řidiče) vedle brzdovratného válce kanónu. Všimněte si na fotografiích a nákresech tovární deformace tohoto brzdovratného válce právě na levé horní straně - je to kvůli míření. Pokud byl dělový dalekohled v boji poškozen, tak se používalo mechanického mířidla na levé straně čelní desky věže - po odklopení pancéřové krytky (dobře vidět na fotografiích)
Pro doplnění bych ještě rád zmínil, že pro střelbu z kulometů se mohla ještě používat normální mířidla, když se z kulové lafety vyjmula taková kovová zátka.
S pozdravem Papouch