Bohužel i po knize pana Matějíčka nejsem zcela přesvědčen o hloubkovém průzkumu areálu letiště.Dle informací které mám od svého otce,který byl u Chebského pluku v letech 1956-58 jako řidič cisterny vím o průzkumu podzemí v těch letech.Osobně mi otec ukazoval,kde byl velký vstup do podzemí.Byl mezi hlavní plochou a tímto kompenzačním kruhem.Při odčerpávánívody z podzemí byla nasazena veškerá možná technika a vojáci se dostali do 1.poschodí,kde zjistili,že je vše zaminované.Přesto se jeden potapěč vydal dál,ale už se nevrátil.Po ukončení čerpání se prostor do hodiny opět zaplnil vodu.Z tohoto vyprávění jsem dál přesvědčen o tom,že letecká továrna má podzemí.Obrovská díra na kompenzačním kruhu není náhoda.
Upřesňuji a doplňuji: model kompenzačního kruhu vyrábí firma Kora a jedná se konkrétně o chebský kruh včetně "chebského" He 177. Na přebalu krabice je krásně vidět vzhled i mechanismus kruhu. Mám obrázek, ale neumím vložit.
K čemu je ta díra uprostřed?
milan 8. 6. 2006 16:51Re: K čemu je ta díra uprostřed?
Petr Křepelka 6. 1. 2007 20:15Re: K čemu je ta díra uprostřed?
S.Leinweber 5. 8. 2010 19:38Re: K čemu je ta díra uprostřed?
Martin 29. 5. 2020 14:46