Dne 9. prosince 1944, v sobotu, německá Kriegsmarine ztratila ponorku U 387, šlo o člun typu VIIC.
U 387 byla svým způsobem již veteránem — toto byla již její desátá bojová plavba (k první hlídkové plavbě vyplula 3. července 1943 z norského přístavu Bergen), ovšem do bojů se dostala až v době, kdy „zlaté časy“ pro německé ponorkáře definitivně skončily. Velitelem ponorky při všech plavbách byl Kapitänleutnant Rudolf Büchler (narozen 14. října 1915), bylo to jeho první velení.
Námořní pirát vyplul ke své poslední hlídce v úterý 21. listopadu 1944. Osudným se mu stalo přiblížení k pobřeží, kdy se při snaze vlčí smečky Stier *) vytvořit hlídkovou linii před očekávaným lodním konvojem střetla s britskou korvetou HMS Bamborough Castle †) (K412), plující jako součást 7th Escort Group. (Šlo o doprovod konvoje RA 62; označení RA nesly konvoje vracející se zpět ze Sovětského svazu. RA 62 vyplul 10. prosince 1944, do Loch Ewe dorazil 19. prosince 1944, všech 29 obchodních lodí doplulo v pořádku do cíle.)
Při hlídce v okolí přístavu, den před vyplutím konvoje, korveta zachytila nedaleko pobřeží podezřelé echo na radaru. Po přiblížení se podařilo získat sonarový kontakt a následně provést úspěšný útok za použití vrhače Squid. Nikdo z posádky zánik U-Bootu nepřežil, zahynulo všech 51 mužů.
U 387 byla potopena přibližně v poloze 69° 41' severní šířky, 33° 12' východní délky. Během své bojové kariéry nedokázala potopit žádnou loď.
*) „Vlčí smečka“ Stier operovala od 21. listopadu 1944 do 8. ledna 1945, postupně v ní bylo zařazeno 18 nacistických ponorek. Proti konvoji RA 62 se jí podařilo dosáhnout jediného úspěchu — 11. prosince byl torpédem poškozen torpédoborec HMS Cassandra. Tohoto jediného úspěchu dosáhla U 365, ovšem o pár dnů později sama šla ke dnu i s celou posádkou po útoku dvojice Swordfishů z HMS Campania.
†) Velitelem korvety byl Magnus Spence Work, DSC & Two Bars, Royal Navy Reserve (* 18. ledna 1910, zemřel 10. ledna 2006 ve věku 95 let). Acting Temporary Lieutenand-Commander Magnus S. Work získal třetí DSC (přesněji druhou sponu k DSC) v březnu 1945. Na moři, u obchodního loďstva, sloužil od roku 1927. Jeho první lodí byl turbínový parník Philoctetes (spuštěn na vodu 25. května 1922; hrubá prostornost 11 431 BRT, celková délka 156,02 metru, nejvyšší rychlost 14,5 uzlu, radiový volací znak KMRB).