V pátek 15. prosince 1944 beze stopy zmizel při letu z Británie do Francie známý americký dirigent, hudebník, skladatel a hudební aranžér Alton Glenn Miller (narozen 1. března 1904, Clarinda, Iowa), major USAAF (matriční číslo 0505273).
Tento mimořádně populární jazzový hudebník v říjnu 1942 dobrovolně vstoupil do armády (do ozbrojených sil spolu s ním vstoupilo více členů jeho orchestru a mnozí s ním působili až do osudného prosince 1944). Posléze, na jaře 1943, stanul v čele posléze pravděpodobně nejpopulárnějšího orchestru amerického armádního letectva (orchestr nesl oficiální označení 418th A.A.F.T.T.C. Band, v prosinci 1943 se z něj stal 718th A.A.F. Band). Mimo hraní starších hitů, jako např. In the mood, také zpopularizoval mnohé tradiční armádní skladby tím, že jim dal moderní jazzové nebo bluesové aranžmá. Miller se svým orchestrem se v červnu 1944 přesunul do Británie — orchestr plul na palubě „Troopship NY 8245“, což ovšem jen bylo vojenské označení obří britské zaoceánské lodi RMS Queen Elizabeth. V prosinci 1944 se chystal přesun orchestru z Anglie do Paříže. Miller měl do Francie letět s několikadenním předstihem před orchestrem (ten byl do Paříže přepraven na palubě trojice strojů C-47 Skytrain osmnáctého prosince), původně měl letět buď v třináctého či čtrnáctého, ovšem běžné dopravní lety strojů USAAF byly kvůli nepřízni počasí zrušeny a stejně tomu bylo i o den později. Lieutenant Colonel Baessell z VIII Air Force Service Command mu však nabídl, ať letí spolu s ním strojem Norseman. Miller tak nakonec letěl, spolu s Normanem Francisem Baessellem (narozen 2. srpna 1899, Washington DC), USAAF, na palubě jednomotorového hornoplošníku smíšené konstrukce Noorduyn UC-64A Norseman (nesl sériové číslo 44-70285, výrobní číslo draku 550; stroj byl dokončen a předán americkému letectvu v červenci 1944). Jeho pilotem stroje byl dvaadvacetiletý John Robert Stuart Morgan (nar. 14. června 1922). Morgan přelétl ze základny Alconbury na satelitní letiště Twinwood Farm, kde přistál v 13:45. Poté, co nastoupili oba pasažéři, stroj v 13:55 opět vzlétl, další zastávkou mělo být až letiště ve Villacoublay, nedaleko Paříže.
UC-64A, kterým cestovali, však do Francie nedoletěl. Pravděpodobně zmizeli v Kanálu. Vrak letounu zmizel beze stopy, a ani těla žádného z tří mužů moře nevydalo. (Okolo zmizení se sice vynořila celá řada dohadů a domněnek, co se konkrétně mohlo stát — počínaje technickou závadou až po možnost, že stroj byl zasažen nouzově odhozenou pumou — ovšem žádnou z oněch spekulací nelze potvrdit.)
Major Glenn Miller, zdroj: www.wpafb.af.mil (Wright-Patterson AFB) via Wiki Commons