Cílem byla věznice v Amiensu, kde Němci zadržovali 717 příslušníků francouzského odboje, z nichž 120 plánovali popravit hned následujícího dne. Odbojáři samotní poslali do Londýna žádost o bombardování objektu, místo jisté smrti německou kulkou by je čekala naděje na únik z poničených cel.
Ještě nad La Manche obrátily čtyři Mosquita kvůli sněhové bouři zpět (po dvou z 21. a 464. sqn), další oslabení útočníků znamenal úspěch flaku. Jeden stroj 464. sqn, jenž pilotoval F/Lt Hanafin, dostal zásah do levého motoru; pilot i přes zranění ale dokázal letoun dotáhnout na jeden motor až nad Anglii a přistát. Ostatní letouny 464. a 487. sqn mezitím dokázaly s velkou přesností zničit strážní věže a 500librovými pumami do zdí budovy vyrazit díry, takže ani nebylo třeba volat záložní letouny 21. sqn čekající opodál.
To již ale na scénu dorazily Fw 190 7./JG 26, kterým se podařilo sestřelit Typhoon s/n JR133 ze 174. sqn. Jeho pilot, F/O J. E. Renaud si útočníka vůbec nevšiml, nicméně měl štěstí a dokázal s poškozeným letounem nouzově přistát u Poulainville. Putoval do zajateckého tábora a válka tak pro něj skončila.
Hůře dopadl velitel celé akce, G/Cpt Pickard. Pozdržel svůj odlet od cíle a byl zachycen a sestřelen německými stíhači. Stroj, v němž zahynul pilot i jeho navigátor, F/Lt J. A. Broadley, DSO, DFC, DFM, dopadl poblíž St. Gratien. Další daň zaplatil stroj, jehož pilotem byl S/Ldr A. I. McRitchie — flak jej těžce poškodil, zabil navigátora a McRitchie nouzově přistál nedaleko Albert a rozšířil řady válečných zajatců. Poslední ztrátu pak znamenal Typhoon, který pravděpodobně zabloudil ve sněhové bouři a havaroval (jméno jeho pilota, kterým byl tehdy třiadvacetiletý Flight Sergeant Henry Shaw Brown, RAFVR, Service No. 1442845, je uvedeno v památníku nezvěstných letců v Runnymede na panelu číslo 216).
Z vězení se ve zmatku, který po bombardování nastal, podařilo uniknout 258 odbojářům, včetně toho nejdůležitějšího — Pierre Vivanta. Životem útok zaplatilo 102 vězňů a mnoho z utečenců bylo bohužel zanedlouho opětovně dopadeno.
Ztráty RAF při operaci Jericho |
|||||
čas |
sqn |
stroj |
s/n |
posádka |
poznámka |
cca 12.10 |
464. |
Mosquito FB Mk.VI |
MM404, SB-T |
S/Ldr A. I. McRitchie (zajat) F/Lt R. W. Sampson (zabit) |
těžce poškozen flakem, nouzově přistál u Albert |
cca 12.10 |
174. |
Typhoon Mk.IB |
JR133 |
F/O J. E. Renaud (zajat) |
těžce poškozen Fw 190 (pilot Lt. Waldemar Radner), nouzově přistál u Poulainville |
cca 12.20 |
— |
Mosquito FB Mk.VI |
HX922, EG-F |
G/Cpt P. C. Pickard (zabit) F/Lt J. A. Broadley (zabit) |
sestřelen Fw 190 (pilot Lt. Wilhelm Mayer), dopadl u St. Gratien. Stroj náležel k 487. sqn. |
cca 12.30 |
174. |
Typhoon Mk.IB |
JP793 |
F/Sgt H. S. Brown (nezvěstný) |
naposledy spatřen ve sněhové bouři cca 20 mil od Anglie |