Ve středu 20. ledna 1943 se sídlo Gestapa v Bruselu ocitlo pod palbou jednoho Typhoonu RAF. Jeho pilot, belgický příslušník 609. squadrony, F/Lt baron Jean de Selys Longchamps, se pro svůj nálet snažil dlouhou dobu získat oficiální podporu. Když se mu to nepodařilo, chopil se příležitosti právě 20. ledna 1943, kdy s F/Sgt Andrém Blancem, dalším Belgičanem, vzlétl z Manstonu k běžné ofenzivní hlídce nad Belgií. „Rhubarb“ přinesl své ovoce v podobě zničené lokomotivy u Ghentu, a když začal mít Blanco problémy s motorem a musel otočit zpět, měl Longchamps cestu k realizaci svého plánu otevřenou.
Typhoon se prohnal v nulové výšce nad bruselskou Avenue de Louise, na jejímž konci stál cíl: sídlo Gestapa. Po dlouhé dávce ze čtyř 20mm kanonů Hispano se letoun taktak vyhnul střeše dvanáctipatrové budovy, pilot ještě na vrcholu svíčky z kabiny vyhodil dvě vlajky: britskou a belgickou, které se pak pomalu snášely na místo zkázy. Čtyři Němci přišli o život, mezi nimi i jeden z nejvyšších důstojníků Gestapa v Bruselu, dalších asi patnáct bylo zraněno.
Při F/Lt Longchampsovi stálo i štěstí: kopírováním země se jednak vyhnul radarům i flaku, jednak připravovaný velký nálet Jabos na Londýn jej paradoxně ochránil před německými stíhači. Dvacet pět minut po ostřelování Bruselu (a sedmdesát pět minut po startu) již v pořádku dosedal na dráhu v Manstonu.
Pro neuposlechnutí rozkazu byl Flight Lieutenant Longchamps degradován na hodnost Flying Officer, nicméně ani to nebránilo udělit mu v březnu 1943 za tutéž akci vyznamenání DFC.