V ranních hodinách soboty 14. října 1944 britské Bomber Command provedlo těžký nálet na Duisburg. Další z „tisícových náletů“ (podílelo se na něm přes tisícovku bombardérů) patřil k vůbec nejtěžším za celou válku, celkem bylo svrženo přes čtyři tisíce tun pum. Celkem bylo vysláno 519 Lancasterů, 474 Halifaxů a 20 Mosquit, tedy 1013 strojů (z toho 993 těžkých čtyřmotorových bombardérů), první stroje vzlétaly před šestou hodinou ranní. Doprovod bombardovacího svazu zajišťovaly stíhačky Fighter Command RAF. Zahájení náletu Main Force (tedy po označení cíle Pathfinders), H-hour, bylo naplánováno na 08:45. (Šlo o první nálet těžkých čtyřmotorových bombardérů po osmačtyřicetihodinové pauze, 12. října přitom šlo o nálet 137 strojů 6. a 8. Group na rafinérii Wanne-Eickel a útok 86 Lancasterů a 10 Mosquit na dělostřelecké baterie v ústí řeky Šeldy. Po následující dvě noci bylo provedeno jen 131 vzletů bombardovacích Mosquit; ztracen byl jediný stroj v noci na 13. října při náletu na Hamburg, šlo o Mosquito Mk.XVI s/n MM143, patřící 692. squadroně, stroj zmizel beze stopy.)
Na cíl bylo svrženo celkem 4394 tons (4464 metrických tun) pum (z toho 3574 tn trhavých pum a 820 tn pum zápalných). Podle hlášení posádek byla v průběhu náletu nad cílem oblačnost mezi 5 až 8/10. Během celé operace nebylo hlášeno zpozorování byť jen jediného stroje německé Luftwaffe.
Britské ztráty tvořilo 14 strojů, 13 Lancasterů a 1 Halifax. (Relativně vysoký rozdíl mezi ztrátami Halifaxů a Lancasterů, všechny byly sestřeleny flakem nad cílem a v okolí cíle — Lancastery ztratily 2,505 procenta nasazených strojů, zatímco Halifaxy pouze 0,211 procenta — byl dán především tím, že Halifaxy byly nad cílem až v závěru náletu; v té době již flak značně ztratil na účinnosti jak díky účinkům náletu, tak i díky pasivnímu rušení radarů pokovenými pásky Window, které krátce po zahájení útoku zcela zahltily německé radary falešnými odrazy.) Vedle toho za pozornost také stojí, že osmá skupina (Pathfinders), jejíž stroje jsou během úvodního značkování před zahájením útoku Main Force relativně nejvíce ohroženy flakem, neztratila ani jeden jediný stroj. Z druhé strany zdaleka nejhůře byla postižena No. 1 Group, která sama přišla o devět bombardérů. (Přitom více než 50 procent ztrát, celkem 8 strojů, připadlo na pouhé čtyři squadrony, které přišly každá o dva Lancastery.)
No. 1 Group ztratila 9 Lancasterů (po dvou strojích 12., 153. a 550. squadrona, po jednom 166., 300. a 626. squadrona).
No. 3 Group ztratila 2 Lancastery (oba od 115. squadrony).
No. 6 (Royal Canadian Air Force) Group přišla o 2 Lancastery a 1 Halifax.