Dne 18. dubna 1945 zaútočilo na žádost SHAEF 969 strojů Bomber Command RAF (617 Lancasterů, 332 Halifaxů a 20 Mosquit) na rozsáhlá vojenská zařízení rozmístěná na německém ostrově Helgoland, který chránil přístupy k ústím řek Labe a Weser. RAF nálet zaplatilo třemi nezvěstnými Halifaxy (tj. 0,31 procenta z nasazených strojů). *

Cíl byl přesně označen a i díky příznivému počasí (tj. hlavně malé oblačnosti) byl nálet velice přesný a soustředěný. Bombardéry sice prakticky srovnaly se zemí námořní základnu, město i letiště (civilní obyvatelé ovšem v té době již dávno byli z ostrova odsunuti na pevninu), ale celkově nálet neskončil úplným úspěchem, neboť se nepodařilo zcela zničit základnu jako takovou (zejména těžké pobřežní dělostřelectvo).

Během náletu nebyla hlášena jediná akce nepřátelského letectva a také protiletadlové dělostřelectvo v oblasti cíle bylo poměrně záhy vcelku úspěšně eliminováno (jediným jeho úspěchem mohou být dva nezvěstné letouny, popř. několik dalších, v různém stupni poškozených). Stroje 5. a 6. vlny jednak hlásily, že cíle jsou pro kouř již jen velice těžko viditelné, jednak se již nesetkaly s žádnou opozicí ze strany Flaku.


* Jednalo se o tyto stroje:
  • Halifax B Mk.III, s/n NP946, PT-L (420 Sqdn.), stroj během letu k cíli nouzově přistál na hladině moře, asi v 11.50, v poloze 54°41' s. š. a 04°45' v. d. Bohužel, následné pátrání nepřineslo kladný výsledek vyjma pozdějšího postupného nalezení tří těl (tito tři muži jsou pochováni na vojenském hřbitově v Brookwoodu, jména zbývajících čtyř mužů jsou uvedena v památníku nezvěstných letců v Runnymede).
  • Halifax B Mk.VII, s/n NP776, EQ-R (408 Sqdn.), stroj zmizel beze stopy, později byla těla dvou mužů vyplavena mořem (jména bývajících pěti jsou uvedena v Runnymede). 
  • Halifax B Mk.VI, s/n RG564, C8-P (640 Sqdn.), stroj opět zmizel beze stopy, později bylo nalezeno tělo jediného letce, jména zbývajících členů posádky jsou uvedena v Runnymede.
Halifax B Mk.VII, s/n PN226, OW-N (426 Sqdn.) byl nad cílem poškozen při explozi jiného letounu (zjevně se muselo jednat o jeden z výše uvedených Halifaxů, buď NP776 či RG564), stroj se v pořádku vrátil a přistál ve 14.50 na své mateřské základně Linton-on-Ouse, nebylo hlášeno žádné zranění mužů na jeho palubě. Stav letounu byl posléze vyhodnocen tak, že oprava by nebyla ekonomická, takže byl odepsán a rozebrán na náhradní díly.