V sobotu 17. října 1942 provedlo Bomber Command překvapivý nálet na velkou zbrojovku společnosti Schneider v Le Creusot (Operation Robinson). Náletu se zúčastnily všechny akceschopné stroje 5. (bombardovací) skupiny, celkem 94 těžkých čtyřmotorových bombardérů Avro Lancaster (velitelem skupiny tehdy byl Air Vice-Marshal Sir William Alec Coryton, CB, MVO, DFC, * 16. února 1895, † 20. října 1981). Nálet vedl Wing Commander Leonard Cain Slee (32021), velící důstojník 49. squadrony (později DSO, DFC & Bar). Celkem 88 strojů zaútočilo na hlavní cíl, zbytek měl za úkol zničením transformátorové stanice přerušit zásobování továrny elektrickým proudem. Stroje letěly bez stíhacího doprovodu, v nízkém letu ve volné formaci, přiblížily se od moře a francouzské pobřeží překročily mezi La Rochelle a Saint Nazaire. Dalších asi tři sta mil letu nad francouzskou krajinou stroje překonávaly doslova ve výšce střech a korun stromů, přičemž největším nebezpečím se ukázali být ptáci — došlo ke čtyřem srážkám, přitom byli vážněji zraněni dva muži. Cíl byl bombardován z výšky mezi 2,500 až 7,500 stop (tedy asi 762 až 2286 metrů), na cíl bylo svrženo téměř 140 tn pum. Stroje se s jedinou výjimkou v podvečer vrátily na svá domovská letiště. Nálet byl velice přesný, nicméně část pumových nákladů padla do nejbližšího okolí továrny, mezi dělnické domky.
Jedinou ztrátou byl Lancaster I sériového čísla W4774 patřící do stavu 61. squadrony, stroj vzlétl v 12:00 ze základny Syerston. Patřil ke skupině šesti strojů určených k náletu na blízkou transformátorovou stanici, který v nízkém letu vrazil do jedné z budov. Ze sedmičlenné osádky bombardéru havárii přežil jediný muž, Sergeant R. Turtle. Ostatní muži byli pochováni na veřejném hřbitově v Saône et Loire.
Wing Commander L. C. Slee a navigátor jeho letounu Flying Officer Arthur Stanley Grant, RAAF (Aus.404765; později Squadron Leader A. S. Grant, DSO, DFC & Bar), byli následně vyznamenání řádem DSO (Distinguished Service Order).