Válečné lodě druhé světové války
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Algernon napsal v č. 3832: Popravdě, já vycházel z Ospreye (British Aircraft Carriers, New Vanguard 168) a nenapadlo mě o tom údaji pochybovat.
"Na „fleetairarmarchive“ sice najdu tohle "
Algernon napsal v č. 3831: Podle Anatomy of the Ship bylo třípalcovým pancířem chráněno 62% letové paluby, v prostoru mezi letadlovými výtahy. Přičemž podle náčrtku na straně 68 (bez měřítka, pokud jsem si mohl všimnout) byl prostor okolo výtahů chráněn 1.5'' pancířem.
" (Takhle: celá letová paluba nepochybně neměla 3 palce tloušťku "
Algernon napsal v č. 3832:
"„Teorii nárůstu výšky o extra hangárovou palubu“ příliš nepodporuje ani polská práce A. Perepeczka z edice Morskie statki i okrety"
[Indomitable] i byla większa od Illustriousa o 1,5m
(Andrzej Perepeczko: Brytyjskie lotniskowce typu Illustrious)Přesto nějakou změnu naznačuje.
Algernon napsal v č. 3835: Čímž by se pak vysvětlovalo proč měly být oba hangáry u třídy Implacable nižší než původní u třídy Illustrious.
" V každém případě ale vertikální rozteč mezi dvěma hangárovými palubami bude větší, než je „čistá“ výška (světlost) hangáru." Já tedy rozhodně nedisponuji natolik kvalitními prameny abych mohl tvrdit, že výška boku byla u Indomitable a třídy Implacable zvýšena, případně o kolik přesně, na druhou stranu se mi nezdá možným aby bylo možné najít dostatek místa pro nový hangár ve stávajícím trupu - přičemž se současně zvyšovala zásoba leteckého paliva, munice, počet ubytovaných členů obsluhy a posádek letounů. Jediné co bylo, pokud je mi známo, u Indomitable omezené oproti předchozím lodím třídy Illustrious, byla zmenšená zásoba paliva pro její stroje (a ta se u Implacable opět vrací do podobných hodnot jako u Illustrious). Dejme tomu něco mohli přemístit tak aby to bylo umístěno na úkor omezené zásoby paliva, ale nedokážu pochopit jak by to všechno mohlo být vměstnáno do nezměněného trupu. (Přičemž to ale vypadá, že oba hangáry u třídy Implacable byly nižší než hangár u třídy Illustrious - a že z ní pak nemohly operovat Corsairy. Což by pak vysvětlilo i to, proč po válce relativně rychle mizí - úprava hangáru pro rozměrnější typy letadel by si patrně vyžádala rozsáhlý zásah do celého trupu.) |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII na moři
- > Válečné lodě druhé světové války
- > Výsledky hledání