Stíhací letouny, letecká válka
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Já osobně mám oblíbené: Spitfire II, IX a XIV Mustang Mk.IV (nejlepší doprovodná stíhačka) Fw-190 (dobrý, ale u A motor ztrácí výkon nad 6000m, což byla nevýhoda v souboji se Spitfirem IX) Bf-109 (špatné vlastnosti při přistání — dost nových pilotů se díky tomu vymázlo, a i zabilo) F6F Hellcat (nejlepší námořní stíhačka) F4U (výkonný, ale špatné vlastnosti při přistání, navíc ve srovnání s Hellcatem podstatně choulostivější) Mosquito (nejlepší noční stíhačka) He 219 (skutečně výborný noční stroj, ale bylo jich postaveno akorát 268) Sovětské stroje mi tady nějak vypadly, byť určitě nebyly špatné, ale východní fronta není moje parketa (tudíž o nich moc nevím — byť prý byly výborné pro podmínky východní fronty, tedy pro výšky tak do 4000 metrů, a navíc musím zcela otevřeně přiznat jistou osobní podjatost — ale jak jsem na začátku napsal, každý žebříček je jen subjektivní; líbí se mi Jaky 1 a 1M, a prototypy MiGů, typy tuším onačované jako I-223, 224 a řada 230 — tedy, poiklud nekecám a nepletu si ty typová čísla). Me 262 sice byl rychlý, ale… Jak ukázaly skutečné boje, ani on nebyl žádným zázrakem (alespoň soudě posle toho, že i on byl sestřelován). Navíc, pokud by válka pokračovala ještě tak dalších 6-12 měsíců, tak by Němci asi narazili na řadu spojeneckých typů. Asi zajímavé by bylo srovnání Me 262 s Meteorem Mk.IV. Sice byl aerodynamicky trochu horší (ovšem rozdíl nebyl až tak markantní — u podzvukového stroje není šípové křídlo tím hlavním; vezměte si takový poválečný F-89 Scorpion), ale má podstatně výkonnější motory (statický tah 2 × 3500 liber, tj. po 15,158 kN), kdežto Me 262 má 2 × 890 kp (po 8,728 kN). Maximální rychlost Me 262 je 870 km/h, u Meteoru 935 km/h (malý rozdíl), ale Meteor má díky vyššímu tahu o hodně větší zrychlení, hlavně v malých rychlostech (a tedy, mj., se s ním i líp startovalo, z podstatně kratší vzletové dráhy). |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII ve vzduchu
- > Stíhací letouny, letecká válka
- > Výsledky hledání