Stíhací letouny, letecká válka
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
K té nejlepší stíhačce: Mám pocit, vzhledem k tomu, že každý stroj vynikal v něčem jiném (a zároveň každý z těch, které se dostaly až do sériové výroby a nějaký čas v ní i vydržely, nebyl žádný outsider), pak možná můžeme říci, že není jednoznačného vítěze. Moje hodnocení tedy je takovéto: 1940 (Bitva o Británii) Spitfire Mk.IIA Výrazně překonává Bf 109E výkony ve všech výškách (včetně max. dostupu, díky novému motoru Merlin XII s lepší výškovostí), navíc je podstatně obratnější než „109“. 1941-1945 (západní fronta — 1. místo, řazeno chronologicky) Spitfire Mk.V Výkonnější motor než u Mk.II (navíc opět s lepšími výškovými vlastnostmi než u Merlinu XII), plus kanónová výzbroj (navíc kanón Hispano mj. používá i podstatně výkonnější střelivo než 20mm kanón MG 151/20.) Bf 109F (výkony srovnatelný se Spitfirem V) Fw 190A bez komentáře… Moc dobrý stroj (ovšem v roce 1944 už jeho výkony poněkud pokulhávají; nebýt „Dory“, tak by pověst „190“ měla rychlý konec) Hawker Typhoon IB výrazně překonává výkony Fw 190A ve výškách tak do 15,000 ft, navíc s výzbrojí 4×20mm kanóny (se 4×140 náboji) byl skutečným „tankem“ (jak tady ale už napsal SK) Spitfire IX vyrovnává převahu Fw 190, ve výškách přes 6000 metrů je podstatně výkonnější; díky menší hmotnosti má v piké zpočátku poněkud horší zrychlení, ale díky větší mezní rychlosti se dokázal udržet i za „190“; obratnost — menší poloměr zatáčky, na druhou stranu má menší příčnou obratnost P-51B/C výkonnější než jakýkoli srovnatelný stroj, obratností srovnatelný s Bf 109, pro souboje se stíhačkami i výzbroj 4×0.50" je postačující (ovšem 6×0.50" z pozdější výroby je lepší) |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII ve vzduchu
- > Stíhací letouny, letecká válka
- > Výsledky hledání