Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

Algernon 3.11.2002 22:44 - č. 315
K té nejlepší stíhačce (2):

Hawker Tempest Mk.V
„náhrada“ za Typhoon, opět nepřekonatelný tak do 15,000 ft

Spitfire XIV
asi nejlepší stroj, nevýhodou je snad jen (relativně) malý dolet — ale třeba Bf 109 na tom je s doletem ještě hůře (výkony překonává i Fw 190D-9 — a poslední verze Dory, třeba D-12 a D-14 a další, již nedosáhly zaznamenáníhodného rozšíření —, vyrovná se i posledním verzím Bf 109)

P-51D
nejlepší doprovodná stíhačka (vyhovující výzbroj i výkony, dobrá obratnost, fenomenální dolet)

Všechny tyhle typy dosáhly značného rozšíření (proto vynechávám i P-47M, kterých bylo postaveno „jen“ 130, a v průběhu ledna 1945 jimi byla přezbrojena 56. stíhací skupina), a významně ovlivnily momentální situaci v boji o vzdušnou nadvládu. Někdy sice měly již jisté problémy s výkony, ale více než to kompenzovaly svým počtem (kupř. je zajímavé, že P-51D byl méně výkonný, než P-51B, ale byla dána přednost větší univerzálnosti stroje a zvýšení doletu — viz montáž trupové palivové nádrže, zvyšující zásobu paliva ve vnitřních nádržích z 184 na 269 U.S. galls; ovšem u P-51D se kvůli zachování centráže mohlo natankovat nejvýše 249 galonů). Pak tu máme typy, které jsou sice zajímavé, ale vzhledem k malému rozšíření (buď přišly příliš pozdě, nebo jich bylo do konce války vyrobeno příliš málo, či se, i když již byly zavedeny do služby, tak se stále ještě potýkaly s nejrůznějšími „dětskými nemocemi“) neměly prakticky možnost nějak ovlivnit situaci (třeba Do 335, Ta 152C a Ta 152H, Meteor Mk.III, Spitfire Mk.21).