Stíhací letouny, letecká válka
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Tom (2): Potom ještě máme některé další požadavky, specifické pro různé zvláštní způsoby nasazení; třeba Tebou zmíněné palubní stíhačky (ad 264), které musejí mít podstatně robustnější konstrukci, navíc se u nich i požaduje nízká přistávací a vzletová rychlost, dobrá ovladatelnost i (obzvláště) při malých rychlostech při přistání, důležitá byla i konstrukce podvozku (odskakující F4U Corsair je dost odstrašujícím příkladem — mizerné vlastnosti při přistání byly vlastně jediným důvodem, proč se nejdříve, v roce 1943, na amerických letadlových lodích prosadily Hellcaty, přes jejich číselně nižší výkony; obzvláště odstrašujícím příkladem palubního stroje asi byl Curtiss Helldiver, kterých bylo při přistáních údajně ztraceno více, než v boji — Britové je proto jen vyzkoušeli, a odmítli). ********* Dále je spolehlivost a nároky při opravách a na údržbu. Bylo by asi prima, aby tak alespoň 1/2 nebo 3/4 strojů bylo schopno nasazení, a ne aby bylo 3/4 mimo. Důležité také budou i nároky při výrobě (počet normohodin) a cena. |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII ve vzduchu
- > Stíhací letouny, letecká válka
- > Výsledky hledání