Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

Skywolf 10.8.2003 20:58 - č. 1157
Zdravim vsechny. Pekne forum, pekna diskuze. Precetl jsem jen poslednich 350 prispevku, ale to mi snad bude prominuto :)

Algernon: Taktika se od prvni svetove valky do konce druhe svetove valky pomerne znatelne rozsirila. Vyvinuly se zpusoby spoluprace dvojic, Finger Four formace, americke Thach Weave. Za prvni svetove valky se neletaly dvojice, a to povazuju za pomerne znatelny pokrok vpred.

Tez v samotne pilotazi se zacala rozvijet slozka vertikalniho manevrovani, ktera v prvni svetove byla doost zanedbatelna. Ne ze by ji piloti neznali, ale jejich letadla na to nebyla stavena. Druha vec v pilotazi bylo nove vyuzivani kridelek v manevrovani pri ruznych variacich manevru s vykruty. Letadla v prvni svetove proste nemely narok delat manevry tehle kategorie, pomaly barell roll byl maximum toho, co dokazaly. V druhe svetove uz se pouzivaly dalsi mnohem pokrocilejsi manevry. Prave diky nim je napriklad Fw190 casto povazovany za obratnejsi stihacku nez Spitfire. Do detailu zabihat nebudu, kdo chce, muze si precit Fighter Combat, autor Robert Shaw.

Ja jsem ten "lover 190tek", o kterem Emrich pise. Fw190 A8 mela vynikajici "roll rate", dobu vykrutu. Vzpominky pilotu rikaji, ze zvladla pulvykrut za vterinu. Jediny obecneji dostupny test ucinnosti kridelek 190ky spojenci je bohuzel zkresleny faktem, ze ta konkretni 190ka mela neco s kridelky a ovladani tak kladlo vyrazne silnejsi odpor (je to ostatne v te zprave konkretne uvedene). I tahle ne uplne funkcni masina ovsem mela rychlost vykrutu minimalne o tridu vyssi nez ostatni stroje v testu (max 160 stupnu/sec)

Jedine dalsi udaje o dobe vykrutu, ktere mam, jsou vypocitane podle nemeckych grafu ucinnosti kridelek, vychylce a vynalozene sile pilota v rychlosti, plus par dalsich veci (ja to nepocital, takze detaily presne nevim), a ukazuji na maximalni rychlost pres 180 stupnu/sec.

Taky mam namitky proti oznaceni 109G2/R6 jako nejrychlejsimu a nejobratnejsimu nemeckemu letadlu te doby. Je to s prominutim uplna blbost :) R6 polni modifikace znamena dve podvesene gondoly s kanony a munici pod kridly, ktere mely znatelny vliv na manevrovatelnost i na celkovy vykon stroj.

Ostatne zadna 109 nemela narok na oznaceni nejobratnejsi stroj LW od doby, co meli nasazenou Fw190, Byla obratnejsi jen v nizkych rychlostech, ale ve vyssich rychlostech ji prekonala kterakoliv verze Fw190 prakticky ve vsem, a to melo vetsi vyznam.