Bylo vylodění v Británii v roce 1940 možné?
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Z francouzských letišť Pas-de-Calais, Étaples, Montreuil, Sempy, St.Omer, Wissant to máš nad Londýn cca 130-180 km (nejběžněji 170 km). Takže to máš průměrně 170 km nad Londýn, přičemž při nedostatku paliva můžeš počítat s dotankováním na bližších letištích, tak 130 km od Londýna (Pas de calais, Wissant), takže německý pilot musel nutně tam a zpět přeletět minimálně 300 km (170 tam, 130 zpátky). Takže rozdíl činí cca 100 km = cca 10-15 minut letu. V případě, že se piloti RAF budou snažit doletět zpátky na své domovské základny (150 tam, 150 zpátky), bude rozdíl nulový. V případě, že se piloti LW budou snažit doletět zpátky na své domovské základny (170 tam, 170 zpátky), bude rozdíl 40 km = cca 5 minut letu. Vzhledem k tomu, co jsi napsal o spotřebě paliva u Bf versus Hurri+Spit (a za což ti děkuji), vyplývá z toho že britské stíhačky, létající nad Dunkerque, měly podobné problémy s palivem jako Bf 109 nad Londýnem.
"Často se tvrdívá, že Bf 109 měly velmi malý dolet, o nic lépe však na tom nebyly ani Hawker Hurricane, ani Supermarine Spitfire. Po přeletu průlivu jim k operaci zbývalo pouhých několik minut, než se musely opět obrátit zpět."
|
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII všeobecně
- > Bylo vylodění v Británii v roce 1940 možné?
- > Výsledky hledání