Kolové, pásové a polopásové transportéry.
|
|
---|---|
Německá kolopásová a pásová technika vyjíždí z depa:
|
|
|
|
Někdo koupí manželce štěňátko, někdo Greyhounda:
A co kupujete partnerkám k výročí vy ostatní? |
|
|
|
V malé brožuře "110 let motorů z Mladé Boleslavi" (Motopublic 2009, pro Škoda Auto Muzeum) je celkem zajímavá informace: V roce 1941 byl dosavadní šéf vývoje užitkových motorů a vojenských vozidel ve Škodě Mladá Boleslav, ing. Oldřich Meduna přinucen nacisty, aby odešel do Stuttgartu k Ferdinandu Porschemu. Tam pro terénní tahač RSO zkonstruoval vzduchem chlazený šestilitrový čtyřválec (vrt.115 x zd. 145 mm, 90 k). |
|
|
|
študent napsal v č. 225: Na 100% to je Praga V3S "Ten podvozek je vejtřaska?" |
|
|
|
S největší pravděpodobností ano, je to již delší čas, co byl právě SdKfz 232 (6 rad) postaven. Nevím, zda je toto foto právě toho prvního kusu nebo již vzniká další replika. Druhou takovou lahůdkou v ČR je ještě SdKfz 222, tentokrát na podvozku Avie | |
|
|
Ten podvozek je vejtřaska? | |
|
|
Jen pro zajímavost, jak vypadá taková replika v negližé... www.mehari.cz/galerie/115-1571_IMG.JPG?PHPSE... |
|
|
|
mbbb, 222: Ještě jednou díky za ten článek o plazidle V-V, vypadá to ještě o krapet zvláštněji než jsem si zapamatoval , pro případnou přepravu v poli by to asi mnoho užitku doopravdy nepřineslo . | |
|
|
ja_62 napsal v č. 219: já ten článek našel:"Jinak, já jsem to HPM nenašel, mohl bys sem napsat kdy přesně plazidlo Votruba-Věchet vzniklo, jestli to budeš mít někde při ruce?" - prototyp vozidla vznikl v roce 1925 ve strojírnách v Chlumci nad Cidlinou - mělo uvézt šest mužů a řidiče - při armádních zkouškách zcela propadlo - v roce 35 zrušeno - naprosto šílená - nesmyslná konstrukce Článek sem oskenoval, jestli ho někdo chcete, tak napište |
|
|
|
jirkavan napsal v č. 220: Pravdepodobne sa jednalo o Sd.Kfz. 231 alebo 232 v 8 kolesovom prevedení..."V pondělí jsem v cokumentu o bitvě u Kurska zahlédl německá kolová obrněná vozidla(transportéry)tuším se 4 nápravami. Nevíte, prosím, o co se jednalo? díky." www.lexikon-der-wehrmacht.de/Waffen/Bilderse... |
|
|
|
V pondělí jsem v cokumentu o bitvě u Kurska zahlédl německá kolová obrněná vozidla(transportéry)tuším se 4 nápravami. Nevíte, prosím, o co se jednalo? díky. | |
|
|
mbbb/218/ Ono to také vzniklo v době, kdy jiné státy experimentovaly s podobně zvláštními exempláři - tančíky apod.- nejasného určení a zvláštní konstrukce - trochu jsem si svůj popis v příspěvku č.217 vyčítal, když jsem si to plně uvědomil, ačkoli je celkem výstižný Jinak, já jsem to HPM nenašel, mohl bys sem napsat kdy přesně plazidlo Votruba-Věchet vzniklo, jestli to budeš mít někde při ruce? | |
|
|
ja_62 napsal v č. 217: tak něco "No jak to popsat a neurážet - asi nejvíc připomínalo samohybný pásový trakař"
ja_62 napsal v č. 217: já ten článek natuty mám ve svém archivu"HPM 11/1997. Docela by mě zajímalo, zda jsem si ho schoval, nebo se ztratilo při stěhování - je to rozhodně zajímavý exemplář, i když nepříliš praktického vozidla." Byla to taková klasická Cimrmanova výzkumná ulička - někdo musel říci světu - tak takhle ne přátelé, tudy cesta nevede |
|
|
|
mbbb napsal v č. 213:
"nejlepší stroj pásový bylo "Plazidlo Votruba-Věchet". To by se na bojové ukázce líbilo mně "
Ero napsal v č. 214: No jak to popsat a neurážet - asi nejvíc připomínalo samohybný pásový trakař .
"Prosímtě, jak takové vozítko vypadá"
mbbb napsal v č. 215: HPM 11/1997. Docela by mě zajímalo, zda jsem si ho schoval, nebo se ztratilo při stěhování - je to rozhodně zajímavý exemplář, i když nepříliš praktického vozidla.
"kdysi o tom byl článek v ATM, nebo HPM, mám ho někde schovaný."
Ero napsal v č. 216: Někdy docela brzy po první světové válce (snad do r.1924/25, ale nejsem si jistý)."A v jákých letech to vzniklo"
Ero napsal v č. 216: Existoval tuším jen jeden prototyp. "Takže bylo vyrobeno jen několik exemplářů, nevyrábělo se to tedy sériově" |
|
|
|
mbbb napsal v č. 215: Takže bylo vyrobeno jen několik exemplářů, nevyrábělo se to tedy sériově. A v jákých letech to vzniklo, jsou nějaký fotky na netu, to je dost zajímavý "bylo to pro pěšáky pro přibližování v poli, kdysi o tom byl článek v ATM, nebo HPM, mám ho někde schovaný. Konstruktér Věchet a generál Votruba to navrhli, ale při vojenských zkouškách to kupodivu zcela propadlo" |
|
|
|
Ero napsal v č. 214: bylo to pro pěšáky pro přibližování v poli, kdysi o tom byl článek v ATM, nebo HPM, mám ho někde schovaný. Konstruktér Věchet a generál Votruba to navrhli, ale při vojenských zkouškách to kupodivu zcela propadlo "Prosímtě, jak takové vozítko vypadá" |
|
|
|
mbbb napsal v č. 213: Prosímtě, jak takové vozítko vypadá "nejlepší stroj pásový bylo "Plazidlo Votruba-Věchet". To by se na bojové ukázce líbilo mně" |
|
|
|
nejlepší stroj pásový bylo "Plazidlo Votruba-Věchet". To by se na bojové ukázce líbilo mně | |
|
|
Worchester napsal v č. 211: Ty se mi taky líbili nejvíc. Opravdu paráda. A replika Sdkfz 222 je, alespoň z mého pohledu, nejlepší jakou jsem kdy viděl. V mnoha státech se pokoušeli vyrobit 222 ale u nás je nejpovedenější. "SDKFZ 222,SDKFZ 231, Flak 20mm." |
|
|
|
Ero napsal v č. 210: "Některé repliky jsou vynikající, ale V3S a 805 předělaná na wehrmacht to je fakt síla. A o té Jawě ani nemluvím www.jmsieber.cz/muzeum/index.php?id=423&..." Myslím si, že normální divák na akci nepozná, že se jedná o předělávky, snad krom "vejtřasky","kačeny",VW 181 a trabanta. Na druhou stranu některá technika je hezky udělaná jako BA64,SDKFZ 222,SDKFZ 231, Flak 20mm. |
- Home
- > Diskuzní forum
- > Obrněná technika
- > Kolové, pásové a polopásové transportéry.