Komentáře k: Těžký tank PzKpfw VI Tiger (SdKfz 181)
Zpět na: Těžký tank PzKpfw VI Tiger (SdKfz 181)- Home
- > Těžký tank PzKpfw VI Tiger (SdKfz 181)
- > Komentáře
Přebírání a další publikace materiálů z webu Fronta.cz - druhá světová válka je bez předchozího písemného souhlasu autorů zakázáno.
Afrika
Martin 16. 10. 2018 20:23kontrolní otázka
vyky 13. 3. 2013 12:28Němci využívali ke konci války věže tanků do nepojízdných miniopevnění a mě zajímá zda se k tomuto využila i věž Tigera.
Děkuji
Re: kontrolní otázka
Zdensus 12. 10. 2018 10:04Posádka
Helmuth 24. 3. 2010 11:06Maybach HL 230
svecS 28. 7. 2009 17:58hmotnost tanku tiger
radek b. 24. 4. 2009 20:34Re: hmotnost tanku tiger
d 12. 3. 2017 14:41Re: hmotnost tanku tiger
daniel gersi 1. 3. 2014 15:01Re: hmotnost tanku tiger
edy 2. 11. 2010 17:14Re: hmotnost tanku tiger
kukopas 26. 4. 2009 12:27Combat weight (bojova hmotnost)
57,250kg
Doporučení
K.Bartošík 8. 4. 2008 14:46Re: Doporučení
kukopas 19. 10. 2009 20:08Miric - zbytecna pozice ?
Hax 3. 4. 2008 23:05P.S. pokud ste tento problem nekde resil staci mi odkaz sem tu novy :)
Re: Miric - zbytecna pozice ?
M 13. 8. 2012 22:26ve věži 3: fuhrer, nabíječ, mířič(střelec kanonu)
jednoduche ne ?
Re: Miric - zbytecna pozice ?
tomscott 22. 8. 2011 11:45Mířič seděl ve věži vedle velitele, obsluhoval kanón a (u některých modifikací) spřažený kulomet.
Střelec seděl vedle řidiče a obsluhoval spodní kulomet a radiostanici.
Nabíječ futroval kanón a u některých typů vrhač granátů.
Při čtyřčlenné osádce odpadá "zbytečná" funkce střelec-mířič a tuto funkci přejímá velitel stejně jako u T34. Tank má ovšem výrazně nižší akceschopnost.
Re: Miric - zbytecna pozice ?
SYN 18. 9. 2011 19:32DYNAMO BOSCH
DOBEŠ BRONISLAV 6. 12. 2006 10:20Re: DYNAMO BOSCH
SYN 18. 9. 2011 19:39Re: DYNAMO BOSCH
tomscott 22. 8. 2011 13:20benzín vs nafta
jaryk 8. 2. 2006 16:40Re: benzín vs nafta
Fritol 26. 1. 2008 14:17Re: benzín vs nafta
jojo 23. 2. 2008 08:53Když se Němci seznámili s KV1 a T34, učinili hysterický pokus o rychlé vyrovnání kvality. Pokud vím, jejich rychlý vývoj vlastního dieselového motoru založeného na sovětském hliníkovém V-2-34 selhal a oni se vrátili s osvědčeným a spolehlivým benzinovým motorům vlastní konstrukce. Dá se říci, že je tlačil čas a oni neměli kapacity k vývoji, a koneckonců, i logistika mluvila proti dieselům, protože tanková vojska byla zásobována benzínem a ne naftou a jakákoli změna by znamenala nevítanou komplikaci.
Re: benzín vs nafta
Otak 25. 9. 2012 14:11Re: benzín vs nafta
Vladimír Hedbábný 5. 12. 2008 15:50Německo na vlastním území, resp. v porobených zemích mělo mělo dost uhlí a umělo masově vyrábět syntetický benzin (třeba tady v protektorátu).
Naproti tomu měli Němci omezený přístup k ropě, ze které by vyráběli naftu. Naftou museli hodně šetřit (např. pro ponorky). Mohu se mýlit, ale neznám výrobu syntetické nafty.
Re: benzín vs nafta
kešin 5. 1. 2015 21:19Re: benzín vs nafta
Bývalý tankista 3. 7. 2006 14:20najlepsi?
89michael 4. 1. 2006 16:12Re: najlepsi?
Honza 21. 2. 2006 13:51- Byl to těžkopádný obr, jeho motor a převodovka nebyly dimenzovány pro pohon tak těžkého vozidla (přehřívání motoru, nízká rychlost)
- Trpěl velmi často mechanickými poruchami, měl značnou spotřebu paliva a omezený dojezd. (Plná nádrž stačila cca na 2,5 hodiny činnosti v terénních podmínkách)
- Podvozek s přesazenými koly byl složitý, jeho řádná údržba v bojových podmínkách téměř nemožná (zamrzání v zimě).
- Rychlost motorického otáčení věže byla příliš malá, nemluvě o ručním otáčení. Střelba na pohyblivé cíle byla obtížná, kanón postrádal stabilizátor, takže tank nemohl vést přesnou střelbu za jízdy.
- Vysoký měrný tlak, nižší pohyblivost (v terénu na území SSSR jeden z rozhodujících faktorů).
- Do poloviny roku 1944 měl slabý 25 mm pancíř na stropu věže a korby (kořist pro letadla Typhoon, P-51 Mustang, IL-2)
- Vysoká výrobní a materiálová náročnost.
Klady:
- Mohutné pancéřování
- Výborný kanón
- Vynikající optika
Re: najlepsi?
Bryan 1. 1. 2010 23:46Re: najlepsi?
kukopas 4. 1. 2010 11:57Re: najlepsi?
blamage 10. 11. 2010 18:04Re: najlepsi?
marek 20. 3. 2008 19:02Zajímá mně kolik funkčních tanků
PzKpfw VI Tiger ještě jezdí po světě
Nemáš tušení ?
Mám pocit že asi jeden a to v Anglickém museu, ale může se to zdát jako nepravda proto se ptám.
Dík. Marek
Re: najlepsi?
Mr.Painter 19. 5. 2008 22:03Re: najlepsi?
Bob 19. 2. 2010 14:32Re: najlepsi?
Bob 19. 2. 2010 14:26Re: najlepsi?
Potkan 28. 7. 2008 09:48Re: najlepsi?
jkl 28. 7. 2008 17:37Ale replika je to docela dobrá (až na ty kola :-)
Re: najlepsi?
Bývalý tankista 3. 7. 2006 14:16Re: najlepsi?
Michal - tankista 6. 11. 2007 14:43Re: najlepsi?
Bývalý tankiska 11. 12. 2007 10:29Takže Sověti už v roce 1954? Americké tanky M4 je měly stabíky (pro sviskou rovinu) už někdy v roce 1942. Standardní a sériové vybavení. O tom místní "experti" na tanky nepíší.
Re: najlepsi?
Netankista 27. 2. 2010 17:54najlepsi ?
michael89 2. 1. 2006 21:33Tiger vs. T-34
Cronwel 31. 12. 2005 16:36Re: Tiger vs. T-34
Jack 4. 1. 2006 10:25Poznámka
Jack 24. 12. 2005 09:51Re: Poznámka
kukopas 31. 1. 2006 18:40Re: Poznámka
Bryan 1. 1. 2010 23:51Re: Poznámka
kukopas 4. 1. 2010 11:46Re: Poznámka
Michal 22. 2. 2010 15:25Re: Poznámka
Duri 21. 4. 2007 20:07Re: Poznámka
Paluk 1. 5. 2008 07:17Re: Poznámka
kukopas 29. 6. 2007 11:22Re: Poznámka
Pepo 31. 1. 2006 09:50Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
g13 17. 8. 2005 23:34Kratucky hypoteticky realny pribeh.
Co si myslel yankee sediaci v M4 ked sa k nemu blizil Tiger I v case bitky o vybezok?:
- doprdele, opat je tu ten nemecký mastodont, zatial ma nevidi, ale ked zacne otacat ten svoj superpresny osemosem kanon, vela sance nemám. Ten (M4) ma prilis vela horľavého benzinu, prilis vela necakane samoexplodujucich granatov kalibru 75 mm, sakra tenke pancierovanie, vysociznu siluetu a navyse ten blbec z velitelstva dal rozkaz namalovat velku bielu hviezdu hned oproti pohotovostnej zasobe streliva . Ked teraz na Tiger I vystrelim - tak netrafim a aj ked trafim tak jeho tlusty pancier neprerazim, navyse moj kanon vypáli do snehu plamennu stopu, tak sa seba upozornim. Som rozhodnutý, nestrielam – radsej opatrne odidem prec.
A co si v tom istom case myslel bosch sediaci v Tiger I ked sa blizil k zle zamaskovanemu M4 stojacemu v tzv. vezovom postaveni?:
- doprdele, ked sa clovek na tie M4 pozera zpredu nie je vidno ci to je plechová krabica so srackovým 75 mm kanonom, alebo ci ide o verziu Firefly s 17 librovým delom. Himmler got hajzel krucinal, kto sa v nich ma vyznat. Ja tu sedim v tom starom erzca masichne, ktora este v 43 bojovala a skoro vyhorela pri Kursku. Darmo ju mechanici latala, vsetko v nej praska, samo sa hybe, na hlavu vodica kape hydraulicka kapalina, scheise - hauptkannone sa nam opat zasekol !!. Ta M4 robi zo seba mrtveho chrobaka. Mam sa pokusit rucne vytocit ten scheise 88 mm lauf , alebo sa budem tvarit ze som M4 nevidel, himmlergot hajzel to je otazka na biledni. Co s tým. A grosse deutche got danke, ta M4 pelasi prec. Dobre tak pojdem radsej postrelat nejakých neozbrojených americkych pesiakov.
Napriek tomu, ze nemci pokial to len bolo trochu mozne robili skoro generalku tanku po kazdej bitke, maloktory tiger bol pocas celej bitky 100 % bojaschopny. Preto aj otazka zbrusu nového M4 stojaceho proti tridsat krat zlatanemu Tigru I znacne ovplyvnovala sance na prezitie inak druhotiedneho M4 Shermana.
Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 27. 11. 2005 16:50Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
petr zima 21. 7. 2007 20:24Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
dodozv 24. 7. 2007 00:39Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
petr 26. 7. 2007 17:57Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
dodozv 31. 7. 2007 16:31Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
petr zima 3. 8. 2007 16:53A např v Porovnání s tigerem měl též podstatně rychlejší otáčení věže.To není stavění na piedestál,je totiž faktem že při setkání s Tigerem či Pantherem měl menší pravděpodobnost přežití.Na druhé straně ale Sherman nebyl podle mne sra..a jak se tu snažil jeden autor uvést...
Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Dušan 12. 8. 2007 22:54plecháč a T-34 sračka.Boli ničené po tisícoch s Tigrami,PL-88,pancierovkami a neviem čím ešte.To ich asi vyrobili minimálne milion.A hlavne tieto dva vozy sa prehnali európou.Spĺnali to čo tank na útok,obchvat a galibu v tyle nepriatela potrebuje.Takzaná ľachká jazda.A z histórie vieme že ľachkéj jazdy bolo vždy viacej ako ťažkéj.Prečo? Náklady. Ťažko sa dopátrať koľko % techniky zničili Tigre z skrytých postavení,alebo prekvapivých pastí.Ale akonáhle vyšli vo svojej kráse na pole,tak boli ničené takisto.A teraz porovnajme stratu.Shermeny a T-34 ako pásová výroba.Strata Tigra-horký plač.Stále sa porovnáva 28-32 ton s 58 až 70 ton.Keď spomeniem napríklad
IS-2 46 ton,už sa nedá porovnavať.(a to ešte chýba 12 ton)Lebo to je všetko možné len nie na porovnanie s Tigrom.Príkladov by bolo viac.Čítal som vaše príspevky dozadu.Už aj male dieťa vie čo je šikmý pancier a jeho hodnotu,a z Vás takzvaní odborníci urobili blbca.Niečo o tankoch viem.
Za dva roky som ich mal plné zuby.
Možno je to trochu od témy.
Tak AHOJ
Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Bryan 2. 1. 2010 00:10Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 14. 8. 2007 21:58Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
dodozv 15. 8. 2007 11:51Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
dodozv 11. 8. 2007 16:52Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 25. 7. 2007 09:19Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Switor 1. 12. 2005 23:30Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 11. 12. 2005 16:08Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Switor 13. 12. 2005 13:55Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 31. 12. 2005 15:49Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Switor 7. 1. 2006 10:28Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
kukopas 6. 2. 2006 17:49Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Switor 12. 2. 2006 18:23Re: Tiger I vs M4 Sherman vs technicky stav
Grieffino 23. 11. 2005 13:31Poznámka
Honza 16. 9. 2002 18:58