Nevojenské osobnosti WW2
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Doufám, že se mi to podaří reprodukovat správně (a že to není případ jako „Bennettova manželka“, že Algy ). Harris byl za Velké války stíhacím pilotem a mj. se účastnil akcí proti Zeppelinům. Podle jedné z verzí měl na letiště Northolt přijít jistý vynálezce, který nabízel řešení problémů s útoky na Zeppeliny. Podle něj měl pilot vyletět nad vzducholoď a začít na ni z kokpitu vyhazovat jakési nálože. Harris se zamyslel a pravil, jestli by nebylo lepší použít granáty. Vynálezce to uznal za správnou myšlenku, načež se ho Harris zeptal, jestli by nebylo vhodnější na granáty připevnit křidélka, aby lépe „držely směr“. Vynálezce opět souhlasil. Nato Harris beze slova ukázal směrem ke svému Camelu, který měl pod trupem čtyři 25lb pumy... Ve druhém případě šlo o to, že Fw 200 Condor dlouho celkem beztrestně létaly nad Atlantikem, vyhledávaly konvoje a příležitostně na ně i útočily (takhle Britové přišli o Empress of Britain), takže se oprášila starší myšlenka (jejímž průkopníkem — v civilním letectví — byl „Bob“ Mayo) a navrhovalo se využití „Composite Aircraft“ v podobě Whitley/Liberator-Hurricane. Celkem logicky se proti tomu zvedla vlna odporu (i když by se mi to líbilo, tak prostě prakticky by to k ničemu moc nebylo) a Tizard, ačkoliv jinak nakloněn novým projektům, zapřísahal v polovině roku 1941 Portala, aby „pro rány nebeské už toto téma nenechal opět vyvstanout“. Admiralita se ovšem (z jejich pohledu logicky) nevzdala a pokračovala v úsilí směrem k proponované sestavě. Nicméně až rok nato, v dubnu 1942, byla tato otázka nastolena na nejvyšší úrovni (Churchillem). Nakonec 28. dubna 1942 Cherwell ve svém dopise Churchillovi shrnul protiargumenty a definitivně dosáhl zavržení projektu. |
- Home
- > Diskuzní forum
- > Osobnosti
- > Nevojenské osobnosti WW2
- > Výsledky hledání