Co by se stalo kdyby…
Nalezené příspěvky
|
|
---|---|
Ad Pz.IV Ausf.F2/G Po zkontrolování mně dostupných zdrojů musím konstatovat, že přímo se do tohoto problému pouští pouze Jentz and Co., byť značně omezenou formou. Pan Jentz na mě ale dojem nedělá od té doby, co omlouval mobilitu Tigeru B v Ardenách tím, že si sám projel svým autem postupovou trasu, která mu přišla velice náročnou na pohybový aparát jeho vozu. Celá věc je naprosto neřešitelná bez znalosti produkce konkrétních verzí v konkrétní době u konkrétního výrobce. Dostupné údaje toto naprosto neřeší. Nevíme kdy doběhla výroba u Kruppa, nevíme kdy papírově na novou verzi přešel Vomag atd. Každý z nich dostal pro konkrétní verzi přidělená konkrétní výrobní čísla s nimiž pak operoval až do okamžiku, kdy dostal nová. Tím by pak byl nejen možný, ale i dosti pravděpodobný souběh výroby. Představa, že všem třem výrobcům dojdou přidělená čísla ve stejný okamžik je docela odvážná. K samotnému označení - všimněte si prosím výrobních čísel F1 a F2: 82001-82395 Krupp F1 82396-82500 Krupp F2 82501-82564 Vomag F1 82565-82600 Vomag F2 82601-82613 Nibelungenwerke F1 82614-82700 Nibelungenwerke F2 Z výše uvedeného je evidentní, že F2 byl chápán jako nouzové přezbrojení již rozběhnuté série F. Nechat doběhnout sérii F v původní podobě bylo pro frontové požadavky nemožné. Otázka je, jaké komplikace by přineslo její předčasné papírové ukončení a okamžité papírové nahrazení sérií G. Zvolené řešení s rozdělením série F na F1 a F2 možné riziko snížilo na minimum. |
- Home
- > Diskuzní forum
- > WWII všeobecně
- > Co by se stalo kdyby…
- > Výsledky hledání