Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

ja_62 19.11.2010 17:36 - č. 9802
ja_62
Algernon napsal v č. 9785:
"Vedle toho nás (nikoli jen mne, dovolím si tvrdit) překvapíš informcí, že Spitfire, z nějž Seafire vzniká, vznikal jako přepadová stíhačka. "
Já jsem se po upozornění na to, že úroveň mých znalostí má v tomto bodě míle k přesnosti, zeptal jak to tedy bylo, a jsem plně ochoten nechat se poučit od znalejších, budou-li svou odpověď jako takovou formulovat.
ja_62 napsal v č. 9800:
"půjde o běh na poněkud delší trať"
ja_62 napsal v č. 9800:
"takže bych skutečně dal přednost vysvětlení od někoho, kdo se této problematice opravdu hluboko věnuje."
Abych třeba celou dobu neběžel špatným směrem.
tinyurl.com/338am2d


Takže mezitím jsem ještě narazil na informaci, že RAF v meziválečném období rozlišovala stíhačky na "zone fighter" a "interception fighter", přičemž zone fighter (vhodný český ekvivalent mě nenapadá, snad "stíhačka protivzdušné obrany" -?, "víceučelový stíhač" - ?) býval ve specifikacích (mimo jiných parametrů) označován jako "day and night fighter", zatímco specialisovaný "interceptor" byl označován jako "day fighter".

Přičemž nejen původní specifikace F.7/30 (a nepřímo, na ně odkazující F.34/37 (Experimental High Speed Single Seat Fighter (Supermarine Aviation Works), resp. i "Supermarine Specification No 425a", odkazující na modifikaci projektu dle F.7/30 - "Supermarine Day and Night Fighter to Air Ministry Specification F.7/30, Proposed Modifications"), ale i F.10/35, dle jejichž standardu byl Type 300 v průběhu vzniku upravován, se týkají vzniku "day and night fighter", přičemž ale toto rozlišování koncem 30. let asi de facto zaniká a nejen specifikace F.10/35 na denní a noční stíhač počítaly s mírně nižší vytrvalostí než F.5/34 (na přepadový stíhač, formálně nesouvisející se vznikem Supermarine Type 300), ale samotné F.5/34 byly přejmenovány pro "day and night fighter".
Algernon napsal v č. 9785:
"(nikoli jen mne, dovolím si tvrdit) překvapíš informcí, že Spitfire, z nějž Seafire vzniká, vznikal jako přepadová stíhačka. "
Algernon napsal v č. 5010 (23. 7. 2008 v tématu: Září 1938 - měli jsme se bránit?; [téma č. 6 - přísp. č. 5010]):
"Tj. třeba FC plnilo funkci spíše obrannou — aby udrželo potenciálního protivníka a jeho bombardéry (řekněme že ty francouzské — ty v první řadě, alspoň do znovuobnovení německé branné moci) spolehlivě mimo vlastní území. Tj. ADGB, potažmo později FC, požadovalo především rychlé a rychle stoupající záchytné stíhačky (Fury, Hurricane, Spitfire). Rychlé a silně vyzbrojené přepadové stroje, u kterých byl akční rádius až na místě druhém. "
Přece jen si nedokážu odpustit poznámku, že tebe bych tím zase tak moc překvapit nemusel.