Knihy a časopisy o 2. světové válce a vojenské historii

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

ja_62 10.11.2010 18:26 - č. 3072
ja_62
Algernon napsal v č. 3064:
"Jistý, řekněme nikoli dobrý, pocit z autora čtenář může získat i z toho, že poslední dvě lodi z třídy Illustrious (tj. Implacable a Indefatigable, ostatně že je na ně zaměřen ukazuje už název kapitoly) jsou hodnoceny jednak na základě „nízkosti hangárů“ (jednak neumožňující již výše zmíněné operace Corsairů, místo „totálněnanic Seafirů“), jednak že tato neumožnila (?) poválečné přestavby — což dokumentuje (…) i „krátkostí“ jejich služby. "
Přesněji řečeno píše:
After the war was over, plans were drawn up to replace the two hangars with one 20ft high, but funds were not available. HMS Implacable was used for trials in 1946-48, and spent two years as Home Fleet flagship, operating Sea Hornet twin-engined fighters and Firebrand strike aircraft. She was paid off for a cheap conversion to training duties, with accommodation and classrooms in her hangars, and was recommissioned in January 1952 in the Home Fleet Training Squadron. After less than two-and-a-half years in that role she was paid off for disposal in September 1954, and sold for scrapping the following year. Her sister HMS Indefatigable went straight into the training role and served in the Home Fleet Training Squadron from 1950 to 1954 before being sold for scrapping in 1956.
Tedy že na přestavbu umožňující další využití se nenašlo dostatek finančních prostředků.
Algernon napsal v č. 3064:
"Neočekávám ovšem, že by autor nevěděl, kdy že byly vyřazeny všechny lodě třídy Illustrious, včetně toho proč (jedna jediná) ostatní výrazně „přežila“, ovšem z nějakého mi záhadného důvodu se o osudu zbývajících lodí nešíří (navíc čtenáře neuvádí ani do širších souvislostí poválečných přestaveb letadlových lodí všeobecně)."
Přičemž by bylo rozhodně zajímavé uvést, proč tento osud čekal i nejnovější jednotky, navíc bez pokusu o jejich modernisaci. Zejména v konfrontaci například s tím, že HMS Formidable byla za války poškozena mimo možnost hospodárné opravy.


Algernon napsal v č. 3071:
"-li možno — ovšem alespoň trošku detailněji, nikoli tímto způsobem — rozepsati cosi ku tématu onoho hypotetického nedostatku (ehm) Hellcatů? :D :-DD "
Myslím, že pro diskusi o tom, že pokud jde zajištění dostatečných dodávek Hellcatů byla Royal Navy v silně nevýhodné kompetitivní posici vůči US Navy (což byl patrně také jeden z faktorů jejího úsilí uvést do palubní služby Corsairy) by bylo vhodnější nějaké jiné téma.
Algernon napsal v č. 3071:
"Témšř si kladu otázku, zabýváš-li se poslední vůbec něčím tak namáhavým, jako je přečtení si příspěvků, na které reaguješ…"
To nepochybně dělám.